EUR 1.9558
USD 1.6689
CHF 1.8059
GBP 2.2821
CNY 2.5802
you tube
mobile version

ОББ Дигитален портал – основните некредитни услуги и продукти изцяло онлайн

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ОББ Дигитален портал – основните некредитни услуги и продукти изцяло онлайн

mail13:59 | 13.04.2021прегледи 3462 коментарикоментари 0


Обединена българска банка лансира нова уеб-базирана платформа - ОББ Дигитален портал. Как работи платформата, какви са нейните предимства, за какви фирми е предназначена тя? На тези и други въпроси в специално интервю за EconomyNews.bg отговаря Мария Ракаджийска*, ръководител отдел "Бизнес анализи и продажбени процеси" в ОББ.

-Както стана известно, ОББ стартира нова уеб-базирана платформа - ОББ Дигитален портал, предназначен за бизнес клиенти. Бихте ли описали основните цели и функционалности на портала?

Мария Ракаджийска: ОББ Дигитален портал е продължение на цялостната концепция на ОББ да дигитализира банковите си услугите за бизнес клиенти. Целта е максимален брой продукти и услуги да бъдат достъпни за клиентите ни изцяло по електронен път, без да е нужно посещение в офис на банката. В ОББ Дигитален портал обединяваме най-често използваните некредитни продукти и услуги. Така нашите бизнес клиентите могат 24 часа в денонощието, без почивен ден да подават онлайн заявления, подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП).

-Какви са най-силните предимства на платформата, които биха привлекли повече клиенти?

Мария Ракаджийска: Удобство, бързина и най-вече независимост от работното време на физическите офиси. През ОББ Дигитален портал нашите бизнес клиентите могат да заявят широка гама от продукти и услуги, сред които нови разплащателни сметки и депозити, кредитни и дебитни карти, бизнес пакети, ПОС терминали, инкасо, банкови реферeнции и други. През платформата могат да получават и изпращат към банката съпътстващите договори, подписани с КЕП, както и други документи. Важно е да уточним, че докато в другия ни портал ОББ Търговско финансиране са интегрирани услуги, предназначени за фирми с международна търговска дейност, то ОББ Дигитален портал обхваща по-масово използвани продукти и услуги. И двата портала са достъпни през онлайн банкирането на бизнес клиентите ни, което гарантира сигурността на документооборота и личните данни в тях. Друго голямо предимство е възможността тези платформи да се използват от бизнес клиентите ни като комуникационен канал с отговорните експерти в ОББ.

-Има ли специални изисквания към фирмите, за да станат ползватели на портала? Например годишен оборот, нива на печалба, кредитно досие и т.н.?

Мария Ракаджийска: Ползването на ОББ Дигитален портал е напълно безплатно за всички наши клиенти от бизнес сегментите, с единственото и достатъчно условие да имат активно онлайн банкиране. В него, през секция "Дигитални заявки", са достъпни и двата ни портала - ОББ Дигитален портал и ОББ Търговско финансиране. Интуитивният дизайн на новия ни портал позволява бързото и лесно попълване и изпращане на заявленията за некредитни продукти и услуги, като подадената информация се пази строго поверително, съгласно всички регулаторни изисквания и при високо ниво на сигурност.

-За какви фирми е подходящ порталът – малки, средни или преди всичко големи компании?

Мария Ракаджийска: Всички юридически лица, клиенти на ОББ с активно онлайн банкиране, могат да се възползват от удобствата на ОББ Дигитален портал.

-Какъв период от време е нужен за активиране на дадена услуга?

Мария Ракаджийска: Подадените от клиентите заявления се обработват в работното време на банката, като времето, необходимо за активация, е различно в зависимост от конкретния продукт или услуга. В повечето случаи заявките се изпълняват в рамките на деня, като заявена нова разплащателна сметка дори може до бъде обработена и активирана до няколко минути след като клиентът подпише с КЕП през платформата договора за разплащателна сметка.

-Имате ли вече данни колко компании и за какви услуги са изпратили вече нужните  заявки на портала и има ли стартирали такива услуги?

Мария Ракаджийска: За няколкото седмици активност на портала регистрираме сериозен интерес от бизнес клиентите към възможностите за дигитално ползване на услугите на банката. Вече има направени десетки заявки за откриване на сметки, бизнес карти и ПОС терминали.

-Може ли базирана извън страната фирма, клиент на банката, да ползва услугите на портала?

Мария Ракаджийска: ОББ Дигитален портал може да бъде ползван от всеки бизнес клиент на банката, който има активно онлайн банкиране и разполага с квалифициран електронен подпис (КЕП), независимо от коя точка на света се осъществява достъпът. Ако разполагат с КЕП, през портала заявки за най-често използваните от бизнеса некредитни продукти и услуги могат да подават близо 90% от бизнес клиентите ни. Проучване сред нашите клиенти през 2020 г. показа, че квалифицираният електронен подпис е използван от над 70% от компаниите както за различни административни услуги, така и в ежедневните им бизнес отношения. Очакваме този процент бързо да нараства, предвид ускорените темпове на дигитализация на все повече услуги.

------------------

Визитка

*Мария Ракаджийска има повече от 20 години опит в банковата сфера. Част е от екипа на ОББ от 2012 г. Професионалният й път минава през различни ръководни позиции в Пощенска банка, а след това в ОББ, където понастоящем заема позицията ръководител отдел "Бизнес анализи и продажбени процеси".


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg