EUR 1.9558
USD 1.7607
CHF 1.8218
GBP 2.2981
CNY 2.5672
you tube
mobile version

Защитено ли е бг корабоплаването?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Защитено ли е бг корабоплаването?

mail11:07 | 19.08.2019прегледи 330 коментарикоментари 0


Всяка година в годишния доклад на Парижкия меморандум за разбирателство по държавен пристанищен контрол се публикува нов списък за държавите на знамето, които класират съответната държава на знамето в бял, сив и черен списък в зависимост от представянето на техните кораби при проверки в региона на Парижкият меморандум за държавен пристанищен контрол.

Този списък се основава на общия брой проверки и задържания за тригодишен непрекъснат период за флагове с поне 30 проверки за периода.

В рамките на Парижкия меморандум общо за периода 2016, 2017 и 2018 са извършени 26 проверки на български кораби. По действащата в момента методика България не се включва в последното издание на „Бял, сив и черен “ списък, който е публикуван и в сила от 01.07.2019 г. тъй като има направени само проверки, които са под минималния брой за последните 3 години.

Дейността на корабите под български флаг се осъществява предимно в Черно море. В този район на действие освен България членове на Парижкия меморандум за разбирателство по държавен пристанищен контрол са и Румъния, както и част от Азовския район на Русия. В тази връзка трябва да се направи уточнението, че в публикувания списък на сайта на Парижкия меморандум за разбирателство по държавен пристанищен контрол, в сила в периода от 01.07.2019 г. до 01.07.2020 г., Румъния също не попада в него тъй като в тригодишния период (2016-2018 г.) са извършени 5 проверки на румънски кораби. Поради малкия брой инспекции на румънски кораби те не са в списъка в последните 10 години.

До влизането в сила на новия списък на меморандума, българският флаг се намираше в „сивия списък“. В тази връзка бе засилен контрола от страна на ИА „Морска администрация“ за привеждането на корабите, плаващи под българско знаме, в съответствие с най-високите стандарти по отношение на тяхната сигурност и безопасност. По тези причини част от корабособствениците смениха флаговете на корабите си с висок рисков профил от български на „удобен“ флаг като например Sierra Leone, Saint Kitts and Nevis, намиращи се в черния списък.

Всички извършени действия от страна на ИА „Морска администрация“ в последните години доведехо до по-доброто представяне на корабите под български флаг при проверки както в региона на Парижкия меморандум за държавен пристанищен контрол, така и в региона на Черноморския меморандум за държавен пристанищен контрол, по който България също е страна членка.

Особено важно е да се отбележи, че в резултат на влязлата в сила промяна от 01.07.2019 г. на корабите, които плават под българско знаме вече не може да бъде наложена забрана за посещение в пристанище на страна членка на Парижкия меморандум (всички крайбрежни държави от ЕС, както и Русия и Канада), което е в реален интерес на българските корабособственици и корабопритежатели.

Забрана за посещение на пристанище на страна-членка на Парижкия меморандум може да бъде издадена, съгласно параграф 4.1 от правилата на меморандума, само в случаите, когато :

·         корабът да плава под знамето на държава, която по брой задържания попада в „черния списък“;

·         корабът да плава под знамето на държава, която по брой задържания попада в „сивия списък“;


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg