EUR 1.9558
USD 1.7756
CHF 1.7840
GBP 2.2790
CNY 2.5339
you tube
mobile version

Емисиите СО2 в ЕС + инфографики

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Емисиите СО2 в ЕС + инфографики

mail11:35 | 02.04.2019прегледи 1247 коментарикоментари 0


Транспортът е отговорен за почти 30% от общите емисии на CO2 в ЕС, а сухопътният транспорт има дял от 72% от емисиите от транспорта. Като част от усилията за намаляване на емисиите Европейският съюз си е поставил за цел съкращаване на емисиите от транспорта с 60% до 2050 г. спрямо нивото от 1990 г.

Липса на значим напредък

Постигането на зададената цел ще бъде сложно. Други сектори са успели да регистрират напредък от 1990 г., но с увеличаването на мобилността на хората емисиите от транспорта се повишават.

Усилията за подобряване на ефективността на изгарянето на гориво от новите автомобили засега не дават желаните резултати. След продължителен спад на емисиите от новорегистрирани автомобили през 2017 г. е отбелязан ръст със средно 0,4 г CO2 на километър повече, отколкото през 2016 г. 

За да промени тенденцията, Европейският съюз работи по налагането на нови цели за емисиите от нови автомобили и ванове. Депутатите в ЕП подкрепиха новите правила на пленарната сесия на 27 март.

Колите са основни замърсители

Емисиите на въглероден диоксид от пътническия транспорт варират силно в зависимост от вида на превозното средство. Пътническите автомобили са основен замърсител, отговарящ за 60,7% от общите емисии от сухопътния транспорт в Европа.

Проблемът до голяма степен идва от факта, че личните автомобили превозват малък брой хора. Ако във всяка кола имаше по четири пътника, това щеше да бъде един от най-чистите видове транспорт. При среден брой от 1,5 пътника в кола има по-чисти алтернативи, например автобусите.

Замърсяват ли по-малко електрическите автомобили?

Има два начина да намалим емисиите на CO2 от колите: или като направим по-ефективни автомобили, или като сменим източника на гориво в тях. Днес 52% от колите в ЕС използват бензин, други 37% - дизел. Електрическите автомобили обаче набират популярност.

Те все още имат малък пазарен дял (от около 1,5% от новорегистрираните автомобили), но броят на новите регистрации се увеличава. Продажбите на превозни средства с електрически батерии са нараснали с 51% през 2017 г. спрямо 2016 г.

Въпросът „колко емисии CO2 произвежда един автомобил“ трябва да отчита не само емисиите по време на ползване, но и тези, свързани с производството и бракуването.

В началния и крайния етап от живота на един автомобил електрическите автомобили генерират повече емисии от автомобил с вътрешно горене. Степента на замърсяване зависи от това от какви източници се добива самото електричество.

Въпреки това ако вземем като начална точка сегашния енергиен микс в Европа, електрическите автомобили вече са по-чисти от тези, задвижвани с бензин. С увеличаването на дела на електричеството от възобновяеми източници в бъдеще електрическите коли ще стават още по-малко вредни за природата.

Други мерки на ЕС за ограничаване на емисиите на парникови газове

Съгласно Споразумението от Париж за промените в климата Европейският съюз се е ангажирал да намали емисиите си като цяло с поне 40% до 2030 г. в сравнение с 1990 г.

Европейският парламент вече е одобрил редица мерки за изпълнение на този ангажимент:

•   Европейската схема за търговия с емисии, която цели да ограничи емисиите в промишлеността
•   Въвеждането на национални цели за намаляване на емисиите в сектори извън промишлеността
•   Използването на горите за абсорбиране на емисии 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg