EUR 1.9558
USD 1.7425
CHF 1.8411
GBP 2.1702
CNY 2.4661
you tube
mobile version

Европа:30% спад на пазара на автомобили

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Европа:30% спад на пазара на автомобили

mail18:02 | 26.05.2020прегледи 241 коментарикоментари 0


С 30% ще се свие пазарът на автомобили в Европа през 2020 година спрямо предходната в резултат на кризата, предизвикана от COVID-19, ако държавите не предприемат драстични мерки за насърчаване на потреблението, прогнозира застрахователят Euler Hermеs. Анализът се базира на комплексен подход, който отчита данните за регистрация на нови автомобили, бизнес климата, както и потребителските нагласи, индикирани чрез релевантни търсения в Google.

Експертите отчитат исторически безпрецедентен спад на пазара на автомобили през април. В Германия продажбите са намалели с 61% спрямо същия месец на миналата година, във Франция с 89%, в Испания с 97%, в Обединеното Кралство с 97%, а в Италия с 98%. Сравнението за първите четири месеца на 2020 година спрямо същия период на 2019 година отчита свиване на пазара от 31% в Германия, 43% в Обединеното Кралство, 48% във Франция, 49% в Испания и 51% в Италия. Средно спадът за петте топ пазара на Стария континент, които формират 75% от продажбите, е 84% за април и 42% или 1,6 млн. по-малко закупени нови автомобили от началото на годината.

В същото време индикациите за бизнес климата в ключовите за автомобилната индустрия европейски държави също не са оптимистични. Регистрират се както моментно влошаване, така и неблагоприятна прогноза и за производителите, и за търговците в сектора. Това е валидно за държавата с най-сериозно производство на автомобили в Европа – Германия (около 25% като обем и 45% като стойност за Стария континент), но важи и за почти всички останали страни-производителки.

В същото време анализ на релевантите търсения в Интернет, като ключови фрази “поръчка на кола” и “цена на кола”, показва постепенно възобновяване на интереса на домакинствата, което обаче според експертите на Euler Hermes няма да се трансформира бързо в покупки. Според установената практика средният период между старта на онлайн проучвания и реализацията на сделки и регистрации на нови автомобили е между три и четири месеца.

Изследваните данни за търсенията в Google свидетелстват за срив на интереса, който започва още през февруари и продължава до началото на април сред потребителите в Германия, Обединеното Кралство, Франция, Италия, Испания и Белгия. Проучванията се възобновяват постепенно от втората половина на април, а в началото на май тенденцията вече е убедителна. Това е особено видимо в Германия, където търсенията с ключови фрази “поръчка на кола” и “цена на кола”, към момента надминават дори статистиката от периода преди COVID-19 кризата. В държави като Франция, Италия, Обединеното Кралство и Белгия обаче те остават под предходните нива, а потребителите в Испания дори не дават знак за “събуждане”. На тази база експертите от Euler Hermes не очакват съществено възобновяване на сделките в Европа да започне преди края на лятото.

Страхът от използването на публичен транспорт заради вируса също не се очаква да окаже решаващ стимул, защото пазарът в Европа е един от най-развитите и наситените и водещата мотивация за покупна е подмяната на автомобила с по-нов модел. Повишеното внимание към разходите на домакинствата в условията на криза обаче се очаква да отложи това решение и съответно няма да даде поле за достатъчно бързото възстановяване на пазара.

В заключение прогнозата на Euler Hermes е за свиване на пазара в Европа до 12 млн. продадени нови автобили през 2020 година, което е с 6 млн. по-малко в сравнение с 2019 година, освен ако не се въведат убедителни мерки за насърчаване на потреблението, като данъчни облекчения, субсидии и стимули, насочени към покупката на екологични превозни средства с ниски въглеродни емисии.

“У нас вече също се наблюдава свиване на пазара на автомобили, а тенденциите в Западна Европа могат да имат отражение и върху някои свъразни производства в България, които обслужват автомобилната индустрия. Производствата поетапно се възстановяват, но не с пълен капацитет и всичко ще зависи от скоростта на събуждане на пазара.”, обяснява Камелия Попова, Управител на Euler Hermes за България.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg