EUR 1.9558
USD 1.7726
CHF 1.7904
GBP 2.2832
CNY 2.5288
you tube
mobile version

Война със сандвичи на "промоция"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Война със сандвичи на "промоция"

mail18:15 | 03.08.2011прегледи 4579 коментарикоментари 0


Данаил Алеков
През лятото веригите за бързо хранене традиционно бележат ръст в продажбите. Дали защото хората избягват да готвят вкъщи през горещите месеци, или просто предпочитат да пестят време – факт е, че McDonald’s и другите junk food компании отчитат увеличение в продажбите.
И така, започваме една обиколка из по-известните вериги за бързо хранене.
Да видим къде за колко пари може да хапнем и има ли нещо, с което да ни примамят.
Отиваме на последния етаж в The Mall, където са събрани всички по-известни вериги (без McDonald’s) – BMS (Българска кухня), Subway, Nordsee, KFC, Burger King и други.
Пред родната Българска кухня не виждаме клиенти да се редят на опашка, въпреки вкусните традиционни манджи, които се предлагат. Ястията обаче си държат цената и един обяд излиза колкото хапване в някой ресторант, което вероятно отказва част от изгладнелите посетители на мола. Оставяме настрана BMS, защото сме тръгнали да обядваме само и единствено junk food и се насочваме към останалите вериги.
Wrap с рибни филенца + Wrap пестя 25%
Първо поглеждаме какво предлага „Nordsee” – световeн fast food лидер в приготвянето на всякакви морски специалитети. Публично известно е, че „Nordsee” е неоправдано скъпа верига за бързо хранене, и също като при BMS – не откриваме нито един човек, освен нас самите.
Любопитството надделява обаче и се отбиваме в специализираното рибно заведение. Над витрината висят промоционални бланки, от които разбираме, че само сега може да си купим Wrap с рибни филенца + Wrap с треска и яйчна салата за 5,99 лв. (wrap-а няма българско наименование и затова не се превежда, но може да го оприличим на дюнер питка).
След като огледахме цените, виждаме, че един такъв струва 3,99 лв., което означава че спестяваме 1,99 лв. или 25% от цената. И така, взехме си за 6 лв. два wrap-а - доста вкусно приготвени, но за съжаление съвсем не бяха достатъчни за обяд. Впоследствие видяхме другата промоция – Меню за 7,99 лв. (вместо 9,99 лв., или 20% по-евтино) – по избор с риба треска, паеля или морски дарове. Може би това щеше да ни засити, но имахме да обикаляме и другите вериги, затова не се застояхме повече в „Nordsee ”. И така, след двата wrap-а гладът беше временно притъпен.
KFC 20% по-евтини
В съседство на рибните лакомства е KFC. Опашката там е впечатляваща. И докато се чудехме защо е този наплив, видяхме младо семейство да къса някакви промоционални талони, впрочем почти всички на опашката се оказаха с такива талони. След двата рибени wrap-а, последното нещо, което стомахът ни искаше бяха още сандвичи, затова поръчката беше само едни... картофки. На касата подават и от въпросните промоционални талони, с които следващия път ще може да си вземем нещо допълнително към поръчката, без да плащаме. Така например с въпросните талончета човек може да поръча 2 пикантни крилца към всяко Crunch меню, средна Pepsi с всеки Burger box, малка царевица, малка салата и др.
Най-голямата промоция е, ако си купим 20 crispy bucket или 30 hot bucket за 15,99 лв., вместо 19,99 лв. – иначе казано, пестим 20% от цената. Талончетата са в примамлива брошура, на която пише „Спестете до 38 лв.” и също така изрично се посочва, че не важат за ресторантите на KFC в Слънчев бряг.
Sub of the day- 20% по-евтино
Съседният Burger King пък има промоция на Chicken burger меню за 3,99 лв., а от Subway, които наскоро изпревариха McDonald’s по брой ресторанти в света, предлагат всеки ден различен сандвич (Sub of the day) за 2,99 лв., вместо 3,99 лв. – или с 20% по-евтино.
Как отвръща McDonald’s
И така, остана да видим как ще отговори McDonald’s на летните промоции. На път към един от многото McDonald’s-и в София, се оказва че гладът отново ни връхлита, защото малките порции от „Nordsee” вече бяха „изгорени”. Почти 12 часа на обед и тези, които са в по-ранна почивка вече са на опашка в McDonald’s. Навсякъде в заведението са оставени промоционални предложения, отново с талони – подобно на KFC.
Разликата е в цената – McDonald’s предлага да „спестим” до 27 лв., вместо 38 лв. От разгледаните талончета, избираме да си купим два броя МакМеню (сандвич, средни картофки и средна кола) за 9,99 лв., като на талончето пише, че спестяваме до 2,99 лв. или някъде около 23% от цената. Взехме и двата сандвича с Филе-о-Фиш (едно такова е почти 4 лв.) – така само сандвичите и колата надхвърлиха 10-те лв., които платихме и фактически получаваме допълнително втора кола и две порции пържени картофки. Подобно на KFC обаче и тези промоционални талончета не важат в Слънчев бряг.
В заключение може да кажем, че от конкуренцията на големите вериги за бързо хранене може да спечели единствено гладният потребител. Junk food -ът „залива” страната и промоции определено не липсват, като предложенията идват от всички известни вериги, а къде човек ще избере да се нахрани, вече е въпрос на вкус и предпочитания.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Туризъм: София е младежка дестинация

07:55 | 04-03-19 | 1771