EUR 1.9558
USD 1.7607
CHF 1.8218
GBP 2.2981
CNY 2.5672
you tube
mobile version

БДЖ не може да ползва ОПТ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

БДЖ не може да ползва ОПТ

mail14:40 | 17.11.2014прегледи 661 коментарикоментари 0


Финансовите показатели на БДЖ не позволяват да се ползват средства от Оперативна програма „Транспорт“. Това каза Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, в интервю за БНТ. Ивайло Московски посочи, че съществува възможност, ако „Пътнически превози“ бъдат преместени в холдингово дружество, където се намира и Национална компания „Железопътна инфраструктура“, финансовите показатели като числа да бъдат подобрени и едва тогава би могло да се мисли за европейско финансиране. Московски посочи като пример модела на метрото, което освен че възлага изграждане на инфраструктурата, си закупува и подвижен състав. Към една такава стъпка обаче може да се тръгне едва след сериозно обсъждане както в правителството, така и с Европейска комисия.
Относно възможността да се ползват пари от държавния бюджет Московски посочи: „Държавата може през държавния бюджет или през Банката за развитие да окаже финансова подкрепа на дружеството. Така че и това е един от механизмите, които могат да се приложат за обновяване на подвижния състав в БДЖ.“

Дълговете на БДЖ са се увеличили с пет пъти в рамките на около година, каза в края на миналата седмица в Народното събрание транспортният министър, цитиран от Агенция „Фокус“. На въпрос върви ли към оздравяване БДЖ, тъй като вече са направени назначенията, министърът коментира, че е довoлен от работата на екипите, с които е работил в предишния си мандат. „Ако сравняваме числата, постигнаха нелоши резултати и със сигурност посоката в БДЖ ще бъде концентрация в „Пътнически превози“ в посока оздравяване. Надявам се да успеем да постигнем и модернизация. Намалихме загубите с темпо от близо 20 милиона лева на годишна база на около 3 милиона лева. Към момента загубата вече е 15 милиона лева т.е. за около година се увеличи пет пъти“, обясни Московски. По думите му, ако 70% от товарите излязат от сегашната компания на БДЖ, означава, че тя практически е приключена.

„Много се надявам да се намери инвеститор, който съответно да инвестира и да обнови подвижния състав. Така, както е компанията в момента, тя няма да постигне изискванията на ЕК за финансова стабилност, за да може да получи финансиране. Има обаче няколко други варианта, които ще обсъдим. Включително остава и вариантът да се финансира през оперативна програма, но тогава „Пътнически превози“ трябва да бъдат преместени под някаква форма в НКЖИ, за да може като цяло да се покажат финансово стабилни показатели и да отговори на критериите“, каза още Ивайло Московски.

Междувременно, министър Московски инспектира жп гари с ръчно управление.

Ще прекратя практиката на ръчно управление на стрелките по железопътното трасе и ще се премине към превозване с автобуси на пътниците в 80-километровата отсечка между Нова Загора и Карнобат. За нас най-важното е за да се избегнат всякакви рискове за пътуващите във влаковете. Това заяви в Ямбол
министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, цитиран от БТА.
"Обявеният срок за завършването на сигнално-охранителна система за района на Ямбол е в края на февруари, но той ще бъде максимално съкратен. Реконструкцията на железопътната линия от
София до Бургас трябва да приключи до края на 2015 г. и тогава ще се постигне максималната скорост на движение", отговори на журналистически въпрос Московски. Той допълни, че след няколко месеца в Бургас ще започне втората фаза на проекта за реконструкция на железопътната линия до столицата.
Днес министър Московски инспектира железопътни гари с ръчно управление на движението, за да се запознае на място с предприетите мерки за гарантиране на безопасността на движението на влаковете.

 Спира се движението на железопътните гари по отсечката Айтос-Нова Загора, предаде репортер на Радио „Фокус” - Бургас. „Знаете, че вчера имаше потенциален риск на гара Церковски, където 2 влака спряха на 250м. един от друг", обясни министър Московски причината за решението. Пътниците ще се извозват с автобуси.


Тагове: БДЖ, Московски
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg