EUR 1.9558
USD 1.6580
CHF 1.6747
GBP 2.2162
CNY 2.5053
you tube
mobile version

АМ "Марица", АМ "Струма" Лот 2, п.в. "Белокопитово" + видеа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ "Марица", АМ "Струма" Лот 2, п.в. "Белокопитово" + видеа

mail06:47 | 03.11.2015прегледи 8691 коментарикоментари 1


Открит е за движение лот 1 Оризово - Димитровград от АМ „Марица“. С построяването на 31,4-километровата отсечка завършва цялостното изграждане на автомагистралата – от връзката й с АМ „Тракия“ до гранично контролно-пропускателния пункт „Капитан Андреево“ на българо-турската граница.

Проектът „Изграждане на АМ „Марица“ лот 1 и лот 2” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Със средства от оперативната програма са построени общо 65,62 км. На 28 май т. г. бе пуснато движението по лот 2 - от Димитровград до Харманли, с дължина 34,22 км. „Марица“ е третата изцяло завършена магистрала с финансов ресурс от ЕС след „Тракия“ и „Люлин“.

Новия магистрален участък откриха президентът Росен Плевнелиев, премиерът Бойко Борисов, министрите на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров, представители на строителя и надзора.

Участъкът от Оризово до Димитровград е на територията на областите Пловдив, Стара Загора и Хасково и преминава през общините Братя Даскалови, Първомай, Чирпан и Димитровград. Започва южно от гр. Чирпан, пресича р. Марица в района на с. Ябълково и завършва при км 36+400 на около 5 км югозападно от гр. Димитровград.

На обекта са изградени 22 големи съоръжения. Сред тях са мост над река Марица - с дължина 470 м, мост над р. Стара река /156 м/, мост над р. Банска /131 м/, мост над язовир „Добри дол“ /56 м/, 6 селскостопански надлеза, 8 селскостопански подлеза, 4 надлеза на пътни и железопътни комуникации, 4 паркинги и др. При построяването на най-голямото съоръжение – моста над р. Марица в близост до село Великан, са използвани 288 греди от предварително напрегнат стоманобетон и над 10 000 куб. м бетон.

Изпълнител на лот 1 Оризово - Димитровград от км 5+000 до км 36+400 е КООПЕРАТИВНО ДРУЖЕСТВО „КООПЕРАТИВА МУРАТОРИ & ЧЕМЕНТИСТИ - ЧИ. ЕМ. ЧИ. ДИ РАВЕННА“. Стойността на договора е 159 755 613 лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД „Т7/СНИК“. Техният договор е за 678 600 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД.

Със завършването на последния участък от АМ „Марица“ се увеличава пропускателната способност на трасето, свързващо София и границата с Република Турция. Ще се разтовари движението по първокласните и второкласните пътища в областите Пловдив, Стара Загора и Хасково, по които досега преминаваше тежкотоварният и туристическият трафик от и към южната ни съседка. Транзитното движение се изнася извън населените места, в непосредствена близост до път I-8. Това ще доведе до намаляване на времето за предвижване и опазване на околната среда чрез цялостно редуциране на вредните емисии, замърсяването на въздуха и нивото на шум. За повишаване безопасността на движение по целия участък е положена хоризонтална маркировка със светлоотразителни перли и са монтирани ограничителни системи, отговарящи на всички европейски изисквания.

С пускането на лот 1 Оризово - Димитровград се очаква средногодишно за денонощие трафикът да бъде 8 500 МПС през 2015 г., 11 145 МПС през 2020 г. и 15 701 МПС през 2040 г.

Ето как изглеждат, снимани от дрон, АМ "Струма" Лот 2, както и п.в. "Белокопитово" на АМ "Хемус".

снимки:АПИ

 


 
Коментари
 
UZUNOV - 06-11-2015 г. 10:47:24

ETO ZATOVA GERB PECHELIAT IZBORI

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg