EUR 1.9558
USD 1.7152
CHF 1.7250
GBP 2.1894
CNY 2.4903
you tube
mobile version

ScaleIT: Ако българският пазар ви е тесен...

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ScaleIT: Ако българският пазар ви е тесен...

mail07:25 | 09.07.2018прегледи 1510 коментарикоментари 0


платена публикация

Лоренцо Франчини е предприемач,  инвеститор и консултант. Основател на ScaleIT Capital и старши съветник LVenture Group, инвестирал е в  20 + международни старт-ъпи.  През 2007 г. е един от създателите на  група на италиански бизнес- ангели, като я управлява като изпълнителен директор до 2014 г. Някои от  инвестициите му са в  Musement, Tok.tv, Biobeats, Gipstech, Spreaker, Agroils, Biogenera, Angiodroid. Преди това е  VP Marketing @ Gialloviaggi.it и Stage Entertainment и мениджър @ Iveco. Завършва с отличие Флорентинския университет, специализира в Станфорд и Кранфийлд.  Той е част от няколко национални и международни комисии за подбор на фирми, лектор,  инвестира в много италиански университети.

Вече е посетил София,за да проучва потенциала на родни фирми.

 

Г-н Франчини, разкажете ни ScaleIT?

ScaleIT е уникална платформа за събития, която среща на едно място високо мащабирани* фирми от ИТ сектора  както от Италия така и от Югоизточна Европа, с най-добрите глобални фондове за рисков капитал. Компаниите, които са избрани, представят своя бизнес модел пред фондове като Amadeus Capital, Cisco Investments, EarlyBird, Highland Europe, Holtzbrinck Ventures, Index Ventures и много други. Трябва да отбележа, че нашите избранници акумулираха $142 млн. през последните 30 месеца.

Какво означава мащабиране на компаниите и какви са критериите за подбор, които споменахте?

Чрез мащабиране се открива колко бизнес надеждни са фирмите, които имат приходи от 1 млн. Евро през предходната година или 1 М + потребители и силен ръст от 10% + м / м. Ние също така търсим международно мащабируеми бизнес модели, в идеалния случай най-малко 20% + приходи от международните пазари. Накрая търсим екип, който вече се намира в чужбина или желае да се премести частично, за да подкрепи международна експанзия на дадена фирма.
С други думи търсим компании, които са доказали, че всяка година се развиват, като увеличават приходитите си, екипите си, разширяват се на собствения пазар.

Как се появи идеята за ScaleIT?

Цялата идея за ScaleIT започна през 2012 г., когато видях, че пазарът се променя драматично. Една компания -  колкото и да се развива, ако е затворена географски, тя няма да се развива силно.
През 2012 г., 2013 г. започна промяна, при която предприемачите биха стартирали фирми в собствените си страни, но биха създали централа в Обединеното кралство или САЩ, кандидатстват за програми за развитие в чужбина и набират инвестиции както в страната си, така и в чужбина.
Паралелно с това явление, инвеститорите, които традиционно инвестират на местно равнище, все повече се отварят към възможностите в чужбина. Инвестициите на САЩ в Европа са били под $1 млрд. през 2013 г., но през 2014 г. почти са се удвоили, както и всяка следваща година.  Много международни конференции започнаха да обсъждат трансграничните инвестиции.

Как се е роди ScaleIT?

Първо, исках да разбера променящия се инвестиционен пейзаж и да видя къде мога да реализирам добавена стойност.
През 2014 г. реших да напусна групата на бизнес ангели, която основах в Италия през 2007 г. и управлявах в продължение на 7 години. Една година посещавах главните бизнес центрове в Европа, Азия и САЩ.
Срещнах над 120 предприемачи и стана ясно, че международните инвеститори са готови да инвестират в чужбина при две условия. Първо, те искаха компании, които вече са достигнали добро ниво от минимум 100 000 евро приходи на месец, поради което демонстрират потенциал за мащабиране. На второ място, инвеститорите искаха компании, които вече са започнали международно развитие и можеха да докажат, че са успели да атакуват и да завладеят поне друг външен пазар.
Въпреки това, намирането на такива компании не е лесно. Когато анализирахме 450 компании, за да видим кои от тях отговарят на показателите, които международните инвеститори искаха да видят преди да инвестират, ние идентифицирахме само 50, които успешно отговарят на критериите.

Разкажете ни за успеха досега.

Сега  подготвяме четвъртото издание на такава среща и обратната връзка беше отлична след 1-ва година. Международните инвеститори ни изпращаха SMS и имейли по пътя към летището, защото те обичат събитието.
Ние не правим гигантски събития, нашето събитие е малко и фокусирано, събираме 15 -тина компании, които инвеститорите да проучат без разсейване, да слушат, да се срещнат с екипа. Всеки идва с една и съща цел - да инвестира. Няма разсейвания или места за кафе.
От страна на фирмата целта ни винаги е била да даваме на компаниите, които идват от малък пазар, възможност да бъдат видими за големи международни фондове за рисков капитал. Само като пример, три от избраните компании в миналогодишното издание - Artemest, Soundreef и HelloHungry.com имаха нови кръгове за финансиране или стратегически M & A за по-малко от 4 месеца след събитието.

Какво ви прави уникални?

Ние отговаряме на голяма нужда и решаваме проблем с прост бизнес модел, а именно представяме на инвеститорите компании, които отговарят на техните очаквания.
Що се отнася до стартиращите компании, ние им предлагаме истински шанс. Само 14 от най-добрите компании продължават да се представят в нашата мрежа от над 350 професионалисти от фондове. Нашата цел е качество, а не количество.
Реалността за съжаление е, че ако отидете на мащабно международно събитие като Web Summit или Mobile Word Congress, стартиращите компании могат да се изгубят в шума, особено ако идват от по-малки пазари. Инвеститорите може да са непознати на тези пазари или дори да имат погрешни схващания, които могат да бъдат бариери. Защо трябва да инвестирам във вас вместо в компании, идващи от Париж, Берлин, Лондон или Стокхолм?

Какво ви накара да разширите фокуса си в Югоизточна Европа?

Решихме проблема с италианския пазар, затова през миналата година решихме да разширим фокуса си и на други пазари в Европа, които са изправени пред подобни проблеми.
Миналата година проведохме първия опит с няколко партньора за проучване, тази година искаме да се разширим и отиваме директно на пазара, разговаряме с местни инвеститори, преглеждаме квалифицирани проучвания и се събираме на събития, защото наистина вярваме в потенциала на компаниите от този регион, Югоизточна Европа, Балканите, Турция, бивша Югославия. Искаме да се регистрират и да дойдат на събитието през октомври и да се представят пред нас и в нашата мрежа и се надяваме да станат следващите еднорози!

 

 

 

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg