EUR 1.9558
USD 1.7276
CHF 1.7268
GBP 2.2666
CNY 2.5755
you tube
mobile version

H&M ще продава и дрехи втора употреба

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

H&M ще продава и дрехи втора употреба

mail07:00 | 10.04.2019прегледи 1421 коментарикоментари 0


Шведската търговска верига за облекло Hennes and Mauritz AB, по-известна с абревиатурата H&M, ще изпробва продажби на свои дрехи втора употреба, за да отговори на нарастващите безпокойства на потребителите, свързани с вредите върху околната среда от т.нар. бърза мода, предаде Ройтерс.

Ръководителката на отдела на компанията за устойчиво екологично развитие Ана Геда каза пред агенцията, че H&M ще започне пилотен проект в Швеция за онлайн продажба на дрехи втора употреба на сайта на марката си & Other Stories. Целта е схемата да обхване и други пазари и марки през идните години.

Има огромен смисъл да се проучи този бизнес, каза тя в кулоарите на събитие в Берлин, посветено на бъдещето на модата.

Възприемаме го като нарастваща част от сектора, с големи възможности както за потребителите, така и за последиците върху околната среда и как можем драстично да ги намалим като удължим живота на продуктите си, каза тя.

През последните години става все по-ясно как ускореният растеж на бързата мода вреди на околната среда. Например Primark или Zara продават дрехите си толкова евтино, че потребителите могат да ги носят само една нощ.

Документалният филм на BBC "Мръсните тайни на модата" миналата година описа модата като една от най-замърсяващите индустрии в света.

Засега няма признаци интересът към бързата мода да отслабва, но пазарът втора ръка се очаква да се удвои през следващите пет години до 51 милиарда долара според данни, събрани за онлайн магазина втора употреба ThredUp.

H&M се опита да продава дрехи втора употреба преди време, но изостави проекта.

Според Геда сега ситуацията е различна.

H&M осъществява пилотния проект с шведската платформа за продажби втора употреба Sellpy - стартъп, в която H&M инвестира. Платформата създава отделна секция за & Other Stories на сайта си.

През последните години печалбата на H&M се сви, тъй като компанията не можа да реагира достатъчно бързо на промените в търсенето и бума на електронната търговия. 

Миналата седмица обаче тя отчете по-малко от очакваното понижение на тримесечната си печалба, тъй като е продала повече продукти на пълна цена, което е първи признак, че стратегията за преобръщане на тенденцията дава резултати.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg