EUR 1.9558
USD 1.7660
CHF 1.7917
GBP 2.3216
CNY 2.5088
you tube
mobile version

69% от българите пият едно кафе дневно

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

69% от българите пият едно кафе дневно

mail16:07 | 15.11.2019прегледи 477 коментарикоментари 0


69% от пълнолетното население на страната пие поне по едно кафе на ден. Други 11% консумират между 1 и 4 кафета седмично. Това сочат резултатите от социологическо проучване относно навиците за консумация на кафе и кафе културата в България, проведено през октомври по поръчка на АмРест Кофи (представител на световноизвестната верига Starbucks® за България).

Повече от половината (58%) от анкетираните смятат, че сънародниците ни „много обичат да пият кафе“, а други 34%, че по-скоро обичат да пият кафе. Едва 1% посочват, че българите по-скоро не обичат да пият кафе.

Проучването затвърди и мнението, че кафето е неизменна част от комуникационната култура на българина, като „да пием по кафе“ е станало нарицателно за среща с приятели. На въпроса „А с кого вие лично обичате да пиете кафето си?“ най-голям е делът на приятелите – 26%. Това е особено видно при младите хора на възраст 18-29 г. –  45% от тях посочват, че обичат да пият кафето си с приятел. Близо ¼ от запитаните (23%) посочват, че пият кафето си в компанията на половинката си. Делът на хората, които предпочитат да консумират кафе сами е 15%, като най-често този отговор се среща при хората над 60 години.

Българите са традиционалисти по отношение на вида кафе, което консумират, но не са малко и тези, които обичат да експериментират с нови вкусове и аромати – 34%.

„Хората в България все повече се интересуват от различни видове кафе. Клиентите знаят, че при нас могат да поръчат не само популярните еспресо или Caffe Americano, но и сезонно кафе, приготвено със специфичен метод на извличане – например френска преса и vacuum pot. През 2019 г. се засили тенденцията и за консумация на студено кафе. Българите не бяха свикнали да пият студено извлечено кафе, но то става все по-популярно. Най-младите ни клиенти – ученици и студенти, харесват нашето специално Frappuccino. Хит е легендарното Pumpkin Spice Latte, а от средата на ноември звездите на сезона са Toffee Nut Latte, Gingerbread Latte, Toasted Marshmallow Hot Chocolate. Всички гости на Starbucks® могат да се насладят както на емблематичните напитки на веригата, приготвени с кафе 100% арабика, така и на иновативните сезонни предложения.“ – коментира Иван Георгиев – регионален мениджър на Starbucks® България.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg