EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

ЧЕЗ:Нарушенията не са съществени

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЧЕЗ:Нарушенията не са съществени

mail12:00 | 16.04.2013прегледи 512 коментарикоментари 0


Изпълнителният директор на "ЧЕЗ Електро България" Кремена Стоянова заяви пред Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, че установените от регулатора нарушения са административни и не са нарушения, които според Закона за енергетиката водят до отнемане на лицензията на дружеството.
Стоянова посочи, че на "ЧЕЗ Електро България" има издадени общо четири наказателни постановления, като три от тях са отменени от съда, а по четвъртото има първоинстанционно съдебно решение,
че липсват нарушения. Нарушенията са за неспазване на процедури по ЗОП при предоставяне на услуги и възлагане на поръчки. Установените от ДКЕВР нарушения са несъществени по лицензионната дейност, не е застрашено снабдяването на населението с електроенергия, отбеляза Стоянова. Тя посочи, че
отнемането на лицензията би била мярка, несвързана и несъразмерна със Закона за енергетиката, и това би нарушило принципите на административния процес за съразмерността между нарушението и наказанието.
Анжела Тонева - член на ДКЕВР, заяви, че не е съгласна, че установените нарушения са формални и нямат последици. Ако се задълбочим във веригата какви биха били тези последици, ще
достигнем и до застрашаване сигурността на снабдяването, каза Тонева. Според нея ЧЕЗ трябва да докаже, че процесът по управление на дружествата води до това клиентите да плащат все
по-ниски и целесъобразни разходи чрез цената на тока, което е записано и в лицензията. Според Тонева обаче това не е доказано.

В отговор Стоянова заяви, че дружествата на ЧЕЗ не са обект на прилагане на режима на ЗОП и за това има издадено становище от Агенцията за обществени поръчки. Темпът на нарастване на разходите за външни услуги пък е в пъти по-нисък от кумулативната инфлация за периода 2009-2011 г., посочи Кремена Стоянова. Тя добави, че ако компанията е извършвала сама всички дейности, разходите й са щели да бъдат по-високи. Като пример Стоянова даде отдела "Човешки ресурси" в ЧЕЗ, който е един за всички дъщерни дружества на компанията и така се пестят разходи.

По повод на забележките на ДКЕВР за обслужването на клиентите, от "ЧЕЗ Електро България" заявиха, че е въведена специална длъжност - енергиен омбудсман,- което е довело до намаляване на
жалбите от граждани. Жалбите през януари са били 378, което е близък до предходните 12 месеца размер, през февруари те са се увеличили до 10 357 , а през март са 3716, информираха от ЧЕЗ. Регионалният мениджър на ЧЕЗ за България Петер Докладал заяви, че от всички проверени около 14 000 жалби , основателните са 1,4 процента. Той добави, че занапред компанията ще обърне
по-голямо внимание на обслужването на клиентите, защото е извлякла поука от протестите на хората.
Кремена Стоянова съобщи още, че дружеството "ЧЕЗ Електро България" има договор за извънсъдебно събиране на вземания, но фирмите имат ангажимент да работят по начин, по който работи и самото дружество, а отговорността е на лицензианта.БТА

 

 


Тагове: ЧЕЗ, нарушения
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg