EUR 1.9558
USD 1.7817
CHF 1.8484
GBP 2.1794
CNY 2.5109
you tube
mobile version

Франция & Германия правят батерии за е-мобили

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Франция & Германия правят батерии за е-мобили

mail18:35 | 07.05.2019прегледи 1284 коментарикоментари 0


Франция и Германия се договориха да инвестират и работят заедно по разработването и производството на европейски батерии за електромобили, отчасти за да останат конкурентоспособни спрямо САЩ и Китай. Това заяви днес френският министър на икономиката и финансите Брюно Льо Мер, цитиран от Ройтерс. 

"Само за този проект ще бъдат инвестирани между 5 и 6 милиарда евро", каза френският министър. 

Френско-германското сътрудничество ще открие пътя към държавно финансиране на стойност до 1,2 млрд. евро (1,34 млрд. долара), допълни Льо Мер на съвместна пресконференция с германския министър на икономиката Петер Алтмайер и еврокомисаря за енергетиката Марош Шефчович. 

"Това е от стратегическа важност за Европа. Споразумението ще гарантира, че Европа може да остане конкурентоспособна спрямо САЩ и Китай", заяви той. 

По-рано тази седмица Франция и Германия поискаха от Европейската комисия да одобри държавни субсидии за трансграничен консорциум за автомобилни батерии, включващ автомобилопроизводителя Пе Ес А (PSA), германското му подразделение Опел (Opel) и френския производител на батерии Сафт (Saft).

Електромобилите напълно ще преобърнат веригата за създаване на стойност в автомобилостроенето и Европа трябва да гарантира, че е натрупала експертни познания в технологиите за батерии - област, в която вбъдеще ще се правят повечето пари, заяви Алтмайер на пресконференцията. 

"Предизвикателството за Европа е да продължи да прави най-добрите и най-успешни коли в света. Поради тази причина трябва да натрупаме промишлен опит в областите, към които ще се измести създаването на стойност", каза той. 

Целта ни е не просто да посрещнем нуждите на европейското автомобилостроене. Искаме да изнасяме на международния пазар, ясно да посочим, че батериите "произведено в Европа" ще бъдат значим знак за качество, подчерта Алтмайер.

Според министрите през следващите месеци ще бъде открит пилотен завод във Франция с 200 работни места, както и два производствени завода във Франция и Германия, като се предполага, че те ще създадат по 1500 работни места.

Междувременно стана ясно, че разходите на германския автомобилостроител Фолксваген (Volkswagen) около дизелгейт надхвърлиха 30 милиарда евро (34 милиарда долара), след като групата записа допълнителни 1 милиард евро за юридически рискове в отчета си за първото тримесечие, който бе публикуван днес.

Фолксваген работи по амбициозна програма за производство на електромобили.

Отчетената сума включва разходи за адвокати, компенсации и неуредени съдебни процедури, посочи Франк Витер, който е член на съвета на Фолксваген, отговарящ за финансите, цитиран от ДПА.
Макар тази сума да покрива всички разходи, които сега се предвиждат, не са изключени и допълнителни разходи, каза още Витер.

По-голяма част от разходите заради скандала с дизеловите емисии са изплатени в САЩ, където избухна дизелгейт.

Автомобилната компания е изправена пред над 60 000 индивидуални съдебни процеси в Германия, като повечето предвиждат компенсации. Инвеститорите също започнаха дела, в които обвиняват Фолксваген, че е предоставил информацията за случващото се късно.

БТА

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Симптоми при коронавирус, грип, настинка (графика)

14:15 | 03-17-20 | 10636