EUR 1.9558
USD 1.7607
CHF 1.8218
GBP 2.2981
CNY 2.5672
you tube
mobile version

Уеб-милионерите - надежда за френските модни къщи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Уеб-милионерите - надежда за френските модни къщи

mail16:45 | 31.07.2018прегледи 591 коментарикоментари 0


Катя Долмаджан, Франс прес

От полото на Стив Джобс до вечната тишъртка на Марк Зукърбърг, Силициевата долина винаги е олицетворявала едно много функционално отношение към модата, защото постиженията са над външния вид, а това пък е необичаен кодекс за френските модни къщи, които се опитват да съблазнят уеб-милионерите.

През май миналата година Hermes, модната къща известна в цял свят с копринените шалове и чантите Birkin, откри 34-ия си бутик в Пало Алто, центъра на най-заможния калифорнийски анклав, където работят уеб-гиганти, инвеститори и обещаващи стартъпи.

Открихме този нов магазин след отчетените много добри резултати на бутика ни в Сан Франциско. Това е залог в бъдещето, защото засега, и с невъоръжено око се забелязва, че те (жителите - бел. ред.) инвестират понякога повече в колите си, отколкото в облеклото. Надяваме малко да променим това", резюмира през юни пред акционерите на Hermеs президентът и главен изпълнителен директор Аксел Дюма.

Пало Алто "не е далече от Сан Франциско, където луксът се цени много, само че там екосистемата е твърде различна. Хората са силно вкопчени в професионалния успех с много тежко работно време", допълва Гийом дьо Сиен, един от генералните директори на френската модна къща.

Работохолици, които не броят часовете в офиса, предприемачите от Силициевата долина са известен освен това и най-вече с една обща фабрична марка: в гардероба им има основно тишъртки, джинси и маратонки. 

"Истината е, че ако се задълбаем по облеклото, то Стив Джобс изглеждаше катастрофално. И макар днес нещата малко да са се подобрили, облеклото тук остана изключително семпло. Това обаче не им е попречило да спечелят милиарди", посочва пред АФП Ерик Брион, съосновател на модното училище "Paris School of Luxury".

Тези ръководители на млади многообещаващи компании, превърнали се в технологични лидери, с течение на годините успяха дори да въведат стила "casual" (всекидневно облекло) в света на бизнеса. Днес превъплъщението на успеха е шефът на стартъп, на предприемача по душа, за когото облеклото е само утилитарно, функционално, нещо второстепенно", анализира той.

"И ако те облекат костюм, той трябва да не се мачка, защото нямат време да се "гласят"; трябва да се живее активно, да се сменя един самолет с друг", допълва Ерик Брион.

"Засяваме едно зрънце"

В Пало Алто дори случаите да се правят луксозни покупки са малко и до неотдавнашното пристигане на Hermеs, Louis Vuitton и Cartier бяха единствените френски представители на този сектор. В съседния град Санта Клара магазини в търговския център имат само Christian Dior, Balenciaga и Yves Saint Laurent.

"Това особено население все пак има някакъв практически досег с лукса", държи да подчертае пред АФП Елизабет Понсол де Порт, главен делегат на Комитета "Колбер", който обединява 82 френски къщи за луксозни стоки (мода, занаяти, гастрономия, хотелиерство, култура).

"Те инвестират много в недвижимите имоти, съвременното изкуство, колите и още в благотворителността. Те освен това имат много големи познания за вината и гастрономията. И ние искаме това потребление на луксозни стоки да става осъзнато", пояснява тя.

Така Комитетът "Колбер" решава да си сътрудничи с престижния Станфордски университет, който е в сърцето на Силициевата долина: през септември занаятчии от къщите Puiforcat, Christofle и Ercuis ще запознават студенти с технологиите на френското златарство.

А през декември комитетът ще приеме в Париж близо 70 калифорнийци - индустриалци, инвеститори и други личности - за да ги накарат "да преживят уникални неща, които не се купуват с пари", като посещения в шивашки ателиета или вечеря в замъка Версай.

"С тези два проекта засяваме едно зрънце. Ние не сме навлезли в търговския сектор, а в сферата на придобиване на усеща, за да ги накараме да видят каква е разликата между чисто маркетинговия лукс и "златните зрънца". И за да покажем, че превъзходното равнище, което е цел в Станфорд, ние го имаме във френския лукс", резюмира Елизабет Понсол де Порт.

Според нея тези предприемачи освен това "са очаровани" от дългия живот на нашите компании, който понякога имат няколко века зад гърба си, защото при моделите за развитие на Силициевата долина след пет години ти си се "юбъризирал". /Превод БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg