EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Тунелът под Кресненското дефиле - 15.3 км

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Тунелът под Кресненското дефиле - 15.3 км

mail07:00 | 09.12.2013прегледи 1899 коментарикоментари 2


Тунелът под Кресненското дефиле ще бъде най-дългият в Европа и втори по дължина в света. Проектантите предвиждат той има две отделни тръби с дължина 15,3 километра, а сечението на всяка от тях да е около 11 метра.Това стана ясно в Благоевград при публичното обсъждане ва Лот 3 на АМ „Струма”.
Най-тежкият участък в изграждането на магистралата Лот 3 е планирано да започне през 2015 г., като пътната част би могла да е готова през 2017 година.
Тунелът в Кресненското дефиле ще отнеме повече време. Очакванията са той да бъде готов около 2020-2021 година, до края на програмния период, обясни Антов. Проектантите предвиждат тунелът да има две отделни тръби с дължина 15.3 километра, а сечението на всяка от тях да е около 11 метра. Пробиването на тунела, което ще стане най-вероятно с тунело-пробивна машина, ще отнеме на специалистите поне 7 години, по думите на експертите от НК Стратегически инфраструктурни проекти.
Цената на Лот 3 ще падне под 1 милиард евро, обяви изпълнителният директор на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" Асен Антов. "Тя бе 830 милиона евро без ДДС, в момента работим по актуализирането й, тя ще падне", каза той. Това означава, че цената на пътната част и двата тунела - в Кресненското дефиле и при село Железница, ще бъде с ДДС под 1 милиард евро.
Проектът на Лот-3 е в първия етап - проектиране на пътната част, в момента правим консултации с местните власти, за да отразим всички коментари. Следващата част ще бъде завършена през април догодина, което ще ни позволи през лятото да стартираме търговете за строителство, обясни Антов.
Отсечката Благоевград- Сандански е с дължина 64 км, а тунелите: в Кресненското дефиле с дължина 15 км и при Железница - 2.6 километра.

Проектантите на АМ „Струма“ увериха, че плановете на общинското ръководство в Благоевград за изграждането на Логистичен център ще бъдат взети под внимание при изработването на окончателния проект за новата магистрала. Сред аргументите на кмета Атанас Камбитов бяха, че в Благоевград се намира единствената митница между София и Солун, а в допълнение географското положение на града го прави изключително подходящ за подобни интермодални транспортни връзки. Д-р Камбитов изтъкна, че така ще се осигури и подход от магистралата към многохилядните благоевградски квартали „Еленово“ и „Струмско“, които по-лесно ще могат да се възползват от пътния коридор. Проектантите и пътните инженери увериха, че плановете на общината ще бъдат взети под внимание при разработването на окончателните чертежи и схеми за изграждането на Лот 3 на магистрала „Струма“ поради важността на планирания център и позитивното му влияние в региона .

 


 
Коментари
 
Иван Манахилов - 06-12-2013 г. 16:34:31

Защо строим тунел към Гърция, а не строим под Стара Планина? Хайде да пренасочим парите и да свържем В.Търново и Стара Загора - 1 час през зимата.

gonzo - 06-12-2013 г. 17:07:01

Бърза справка покава,че в Европа има 2 по дълги действащи и няколко също по-дълги в строеж ето един линк http://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Road_Tunnel Кресна е една от силно-активните земетръсни зони. Аз бих минавал със лек уплах,... даже хич няма да е лек

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg