EUR 1.9558
USD 1.6530
CHF 1.8224
GBP 2.1559
CNY 2.4650
you tube
mobile version

Стикер "Национално меню"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Стикер "Национално меню"

mail11:09 | 29.09.2020прегледи 348 коментарикоментари 0


Стикер "Национално меню" ще популяризира българската кухня в хотелите и ресторантите, съобщиха представители на работната група, която изготвя предложенията, предаде travelnews.bg.

Брандът ще се поставя само на местата, които предлагат специализираните ястия. Експерти поясниха, че основната цел е чуждите туристи да се ориентират по-лесно и да търсят българската кухня.

Вече е факт и първата среща на групата по изпълнение на проект "Професионална селекция от традиционни български ястия и вина, обединени в Национално меню", която се проведе в Университета по хранителни технологии (УХТ) в Пловдив.

В събитието взеха участие експерти от браншовите организации – Национален борд по туризъм, Българска асоциация на заведенията, Асоциация на сомелиерите в България, Българска хотелиерска ресторантьорска асоциация, Съвет по туризъм Пловдив, Кулинарна лаборатория-Пловдив, Българска асоциация на професионалните готвачи, представителите на Регионалните управления по образование към МОН, бизнес партньори, преподаватели от УХТ, представители на професионалните гимназии по "Туризъм" от цялата страна.

В срещата участваха още зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева и Венелина Червенкова, началник отдел „Стратегическо планиране и продуктова политика в туризма“ в Министерството на туризма.

Проектът "Национално меню" е съвместна инициатива на Министерството на туризма и УХТ, която обединява усилията за превръщане на традиционната българска храна в разпознаваема „марка” на туристическия продукт По думите на ректора на УХТ проф. д-р Пламен Моллов това е първа стъпка в изграждането на атрактивен национален туристически продукт, който ще участва заедно с останалите забележителности на страната в рекламата ѝ по света.

Според световно проучване относно нагласите при пътуване – храната и напитките са основен фактор при избора на дестинация.

"С националното меню ще покажем пресечната точка между миналото чрез автентичните български кулинарни рецепти и настоящето – чрез модерните технологии за производство", посочи Георгиева. Тя изрази увереност, че стикерът "Национално меню", който предстои да бъде изработен, ще издигне престижа на заведението, което ще го носи.

В сформирания от УХТ екип участие вземат експерти от различни сфери на храненето и туризма с цел провеждане на обстоен анализ и оценка на характерните за отделните населени места типични храни и вина.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg