EUR 1.9558
USD 1.7726
CHF 1.7904
GBP 2.2832
CNY 2.5288
you tube
mobile version

Общини-туристически победители

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Общини-туристически победители

mail08:15 | 11.10.2019прегледи 430 коментарикоментари 0


Над 100 професионалсти в областта на туризима и представители на 15 общини участвуваха в Седмата работна среща между бизнеса и местната власт в Конгресен център Пампорово. Основната тема бе как България да стане още по-привлекателна и устойчиво развита туристическа дестинация? Срещата се проведе в  края на турболентен туристически сезон, белязан от сътресения, но и от положителни резултати – отбеляза в приветствието си към присъстващите Даниела Стоева, председател на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции - АБТТА.

„Започнахме с предизвестен по-слаб туристически сезон по отношение на  морския туризъм, но същевременно бяхме във фокуса на вниманието като Европейска столица на културата. Културният туризъм за поредна година бележи ръст в търсенето, като по мое експертно мнение достигна своя пик през тази година – резултатите ще са ясни през ноември, тъй като август и септември са най-силните месеци в тази сфера. Завършихме туристическия сезон с катастрофален в европейски мащаб фалит на емблематичния туроператор Томас Кук, като всичко това постави на дневен ред някои фундаментални въпроси по отношение на развитието ни като туристическа дестинация.

Такива са:

- Правилна ли е държавната политика по отношение на туристическия продукт и националния маркетинг?

-Успяват ли да се справят местните администрации с изграждането на туристическа инфраструктура, която да обезпечи повишения туристопоток към дестинациите за културен туризъм?

- Удовлетворени ли сме от резултатите от Европейска столица на културата?

-Успяват ли туроператорите да адаптират продуктите си достатъчно креативно към бързопроменящите се потребности и мотиви за пътуване на съвременните туристи?

Тези въпроси бяха тема на дискусия и се постарахме да формулираме конкретни изводи и препоръки за последващи действия, отнасящи се до трите стълба – държавна администрация, местна власт и туристическия бизнес“- заяви Даниела Стоева още в началото на срещата в Чепеларе.

Зам.кметът на Чепеларе Наталия Каварджиева представи региона и новите туристически атракции в него - многото атрактивни събития и туристически услуги през 4-те сезона, които подпомагат местния бизнес. Наблюдава се възход с 20% на реализираните нощувки в община Чепеларе и Пампорово след участието в национални и международни борси и форуми. Община Чепеларе инвестира средства в инфраструктура, в енергоспестяващо осветление, в реиновиране на улици, което позволи на общината да посрещне своята 55-годишнина с нови престижни състезания от световната купа, с успешен летен и зимен сезон, благодарение на умелото използване на природните дадености за развитието и промотирането на местния туристически продукт.

Сътрудничеството между обществения и частния сектор, като платформа за устойчиво туристическо развитие, стартира през 2013 година. Форумът се наложи като работещ инструмент за постигане на стратегическите цели на АБТТА и се превърна в ефективна формула за диалог между основните участници на туристическия пазар: общините, като основен фактор за изграждане на висококачествен регионален туристически продукт, туроператорите - създаващи и осигуряващи пазарната му реализация и академичната общност – изграждаща бъдещите професионалисти за туристическата индустрия.

През изминалите 7 години форумът еволюира и въведе нови формати като панелни дискусии по най-важните теми, в които участваха представители на общинските администрации, научно-образователни институции, водещи бизнес професионалисти. Сред водещите проблеми бе споделената отговорност и добавената стойност на туристическия продукт, какво е нужно за едно модерно и устойчиво туристическо развитие на региона, дигитализацията и промяна на профила и желанията на съвременния турист… И още много теми, които бяха от полза за всички – за бизнеса, за студентите, за представителите на общините…

За трета година на официална церемония се връчиха отличията в Националния конкурс „Община с най-добра маркетингова политика 2019“, която се присъжда в три категории – голяма, средна и малка община. Наградите бяха присъдени на Габрово, Велинград и Варна, която печели приза за трета поредна година.

Колаборацията между туроператори, местния бизнес и представители на общините продължи на практически семинар и индивидуално договаряне при В2В срещи,а презентациите на общините показаха нагледно, че всяка от тях се стреми да представи местните забележителности и възможности за туризъм по един много по-атрактивен, професионален и увлекателен начин.

 

 

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Туризъм: София е младежка дестинация

07:55 | 04-03-19 | 1773