EUR 1.9558
USD 1.6405
CHF 1.8066
GBP 2.1867
CNY 2.4940
you tube
mobile version

Какво да проверим преди да купим кола "втора ръка"?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Какво да проверим преди да купим кола "втора ръка"?

mail17:00 | 03.06.2014прегледи 4225 коментарикоментари 0


Кошмарът на всеки, който си е купил употребяван автомобил, е да покаже гордо новата си кола и приятелите му веднага да започнат да откриват дефекти – и в крайна сметка да се окаже, че машината е удряна, зле ремонтирана и на всичко отгоре е с превъртян километраж! Но как бихте могли да се предпазите от съмнителни оферта? Като при закупуването стриктно спазвате тези 9 точки.

1. Документите – При покупка на употребяван автомобил с регистрация в България трябва да бъдат налични писмен договор за покупко-продажба на МПС, документ за собственост на продавача (напр.голям талон), документ за платен данък МПС от продавача, документ за платен местен данък, декларация на продавача, че няма непогасени публични държавни и общински вземания, и декларация за гражданство (обща, ако продавачите са съпрузи).

2. Сервизни бележки – Подпечатаната сервизна книжка, фактурите за ремонти и части, бележките за проверка на маслото и поддръжка в отделението на двигателя и купето свидетелстват за манталитета на предишния собственик и дали той се е грижил за автомобила. Задължително проверете кога трябва да бъде следващата смяна на ангренажния ремък. Ако продавачът ви е близък и му имате пълно доверие, можете да изчакате до указаните километри или години, но ако не е, нека смяната на ремъка да бъде направена директно след продажбата.

3. Капачката на маслото – Отвъртете капачката. Вижда ли се жълтеникав „каймак“, това показва, че има вреден конденз, който се образува при шофиране на къси разстояния и пропусната смяна на маслото. Това обаче може да е и признак и за нужда от смяна на гарнитурата на главата. Затова бягайте далеч от кола в подобно състояние!

4. Драскотини от камъни – На километража откриваме пробег 59 000, въпреки това предната част на превозното средство е покрита с драскотини, а фаровете са сериозно потъмнели. Нещо не е наред. Многобройните малки драскотини говорят за много, много хиляди километри.

5. Фуги – При английски олдтаймер от 50-те години неравномерните фуги може да са нещо обичайно, но не и при съвременна кола без катастрофи. Ако са неравномерни, прекалено близо или прекалено далече една от друга, това е доказателство за аматьорски направен ремонт след злополука.

6. Педалите – Обърнете внимание на силно ожулените гумени протектори на педалите, на тапицерията на седалките, на скоростния лост, на уплътненията на вратите и на волана. Виси ли по-ниско предната врата от задната? Всичко това говори за огромен пробег.

7. Ауспух – Прост трик, за да се провери дали в изпускателната система няма пробиви, е да оставите двигателя да работи на празен ход и да сложите кърпа на ауспуха. Ако чувате съскане, значи изпускателната система е ръждясала. Понякога за ремонта може да бъде достатъчна и евтина заварка.

8. Лаково покритие – Огледайте страничните части на превозното средство на светлина. Вълнистото покритие често е знак за евтин ремонт и китосване. Внимавайте за проникнали прахови частици и за разлика в цвета на отделните части.

9. Светлинни индикатори – Преди тест драйва дайте на контакт. Работят ли всички съществуващи контролни лампи? Пуснете двигателя. Сега те трябва да изгаснат. Ако лампата за ESP-то или за мотора свети, колата не би минала технически преглед в Германия.
Източник: Агенция Speed-Press
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg