EUR 1.9558
USD 1.7658
CHF 1.8019
GBP 2.1485
CNY 3.9870
you tube
mobile version

Българите в топ 3 по намерения за покупки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българите в топ 3 по намерения за покупки

mail08:15 | 26.05.2019прегледи 558 коментарикоментари 0


Българите са сред топ 3 на нациите в ЕС, които възнамеряват да харчат най-много през 2019 г. Според последното издание на проучването „Обсерватория“ на БНП Париба Лични Финанси, 62% от сънародниците ни заявяват, че биха харчили повече през следващите 12 месеца, което е по-високо от средното ниво за ЕС от 41%. Това е интересно откритие, имайки предвид, че българите са най-песимистично настроения народ в ЕС по отношение на състоянието на държавата и са сред най-ниско оценяващите личното си положение. На първо място по намерения за покупки са хората в Словакия със 73% положителни отговори, следвани от румънците с 63%.

В същото време хората във Франция са най-песимистично настроени по отношение на покупателната си способност, като 59% от тях заявяват, че тя се е понижила през последните 12 месеца. Това е много по-високо от средното ниво за ЕС от 33%. У нас 30% от хората заявяват, че покупателната им способност се е повишила през последните 12 месеца. На първо място по този критерий са норвежците с 46%.

Много интересно наблюдение в „Обсерватория 2019“ е голямата разлика между източно европейските страни, включително и България, и държавите от Западна Европа в разбирането за „локални“ продукти. За 72% от българите „локален“ продукт означава „национален“, а покупката на такива стоки е акт на патриотизъм и подкрепа за икономиката на страната. Този цифра е много по-висока от средната за ЕС от 41%. Хората в Западна и Централна Европа възприемат „локалните“ продукти като „регионални“ и за тях потреблението им означава защита на околната среда.

Това са някои от най-интересните заключения в изданието за 2019 година на „Обсерватория“ – голямото годишно проучване на една от водещите финансови групи в сектора на потребителското кредитиране в Европа – BNP Paribas Personal Finance. То разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 година и се утвърди като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия. През 2019 година, темата му е „Мисли локално, действай локално!“. То беше проведено в 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания като бяха интервюирани близо 14 000 европейци.

Българите са с най-ниска оценка в ЕС за ситуацията в страната

Българите са най-песимистично настроените в ЕС по отношение на ситуацията в страната. Те я оценяват с 3,7 от 10 възможни точки. Това е най-ниското ниво сред 17-е проучвани държави и е много под средното за ЕС от 5,4 точки. Близо до България са Унгария и Франция със съответно 4,3 и 4,6 точки. Най-високата оценка е отчетена в Скандинавия – в Норвегия показателят е 7,4, а в Дания – 7,2 точки.

Имаме ниска оценка по отношение на личното си положение

Проучването „Обсерватория 2019“ показва, че българите имат много ниска оценка за личното си положение – 4,8 точки, което е под средното ниво за ЕС от 6,1 точки. Зад България е единствено Унгария с 4,7 точки. Близо до нас са Франция с 5,7 точки и Словакия – с 5,4. Най-висока оценка за личното положение е отчетена в Дания – 7,1 точки.

30% от българите заявяват, че покупателната им способност се е повишила

Според данните от „Обсерватория 2019“, покупателната способност на 30% от българите се е повишила през 2018 година, което е с 2% повече в сравнение с предишното издание. Тази цифра е над средното ниво за ЕС от 23%. По отношение на повишаването на покупателната способност България е в топ 5 на ЕС и зад страната ни са развити икономики като Франция, където само 10% от хората са дали положителен отговор, и Италия – със 17% положителни отговори. През 2019 г. най-високо този показател е оценен в Норвегия – 46%.

Други 30% от българите заявяват, че покупателната им способност не се е променила, което е под средното за ЕС от 44%. Най-песимистично настроени са хората във Франция, където 59% казват, че покупателната им способност се е понижила, което е много над средното за ЕС от 33%.

Ще харчим за пътуване, електроуреди и ремонти

Независимо от общия песимизъм, 67% от българите декларират, че през 2019 година ще харчат повече за свободното си време и пътувания. Това е над средното за ЕС от 60%. Хората в Норвегия най-често ще харчат за забавления като 73% са дали такъв отговор. Най-малко пари за свободното си време ще дадат французите – 48% и унгарците – 46%.

През 2019 година българите планират и да подновят домашните си електроуреди – 60% от участниците в проучването заявяват, че искат да си купят готварска печка, хладилник или пералня. В това отношение България е на първа позиция в ЕС, където 43% от хората са изразили желание за покупка на електроуреди.

Ние сме №1 и по отношение на проектите за ремонт на дома като 52% от българите са декларирали, че планират да обновят жилищата си.. Това е с 19% по-високо от средното за ЕС от 33%.

Още подробности от изследването скоро.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg