EUR 1.9558
USD 1.7626
CHF 1.7878
GBP 2.1953
CNY 2.4887
you tube
mobile version

Автобусни превози: Без пълна либерализация в ЕС

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Автобусни превози: Без пълна либерализация в ЕС

mail09:00 | 25.01.2019прегледи 554 коментарикоментари 0


Във вторник в Комисията по транспорт и туризъм на ЕП се проведе гласуване по предложените от ЕК нови правила за международните автобусни превози на пътници. С приетите решения на практика затворихме вратата пред пълната либерализация на пазара на автобусни превози, съобщи евродепутатът Петър Курумбашев . Приетите изменения ще гарантират правата на превозвачите - както по отношение на международните превози, така и при вътрешните редовни превози. Така превозвач, който няма регистрация в България, ще следва да подаде заявление за достъп до пазара до регулаторния орган в България. Когато се иска разрешение за международен превоз на пътници, във всички случаи регулаторният орган ще може да отказва този достъп, в случай че по същия или алтернативен маршрут има вече сключен договор за обществен превоз на пътници. Същото основание за отказ ще може да се използва и когато се иска достъп до вътрешния пазар за превоз на пътници над 100 километра.
За вътрешните редовни превози до 100 километра отказът за достъп до пазара ще може да бъде постановен, когато на базата на обективен икономически анализ се установи, че поисканият достъп за новата услуга би нарушила икономическото равновесие на договор за обществена услуга.
Като допълнителни гаранция за недопускане на нелоялна конкуренция бяха приети текстове, чрез които се изисква, след даването на разрешение за достъп и преди започване на осъществяване на услугата, превозвачът да има задължението да се регистрира в държавата членка преди започване на осъществяване на дейността. Гореизброените изисквания ще бъдат задължителни и по отношение на каботажните превози, т.е. за да се осъществява каботаж, ще е необходимо разрешение от страна на регулаторния орган и регистрация в държавата членка на установяване.
Нашите предложения не срещнаха подкрепа единствено по отношение на статута на регулаторния орган, който настоявахме да бъде компетентният орган, който и към настоящия момент осигурява функционирането на пазара на автобусните превози. Искахме да избегнем допълнителните бюрократични разходи по създаването на нов регулаторен орган, но в крайна сметка мнозинството реши той да бъде независим орган.
Оттук нататък предстои така приетите текстове да бъдат поставени за гласуване в Пленарна зала, евентуално през месец февруари. Към настоящия момент предложението на ЕК не е разглеждано от Съвета и няма приета негова позиция, което означава, че в рамките на този мандат няма да се стигне до междуинституционални преговори (триалог).


 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg