EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Централна гара София – европейска през 2015

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Централна гара София – европейска през 2015

mail18:15 | 23.08.2013прегледи 1070 коментарикоментари 0


До две години Централна гара София ще стане модерна европейска сграда, със съвременен вид и архитектура. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на подписването на договорите за строителство и строителен надзор по проект „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”. По думите му важността на проекта се определя от ключовото място на гарата в европейската железопътна мрежа, тъй като през нея минават три общоевропейски транспортни коридори – ІV-ти, VІІІ-ми и Х-ти. „Строителните дейности няма да възпрепятстват ежедневния пътникопоток, движението на влаковете няма да бъде спирано, като графикът на работа ще бъде съобразен с влаковото разписание“, каза още министър Папазов.
След рехабилитацията, Централна гара София ще бъде напълно архитектурно обновена, отговаряща на изискванията за енергийна ефективност, с много по-добри комуникационни връзки, до всички нива на гаровия комплекс ще има осигурен достъп за лица с намалена подвижност. Проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г., а срокът за изпълнението му е края на 2015 година.
Основната цел на проекта е да се извърши рехабилитация на съществуващото приемно здание към жп гарата и прилежащите й терени, които се стопанисват и поддържат от ДП НКЖИ.
История
Първата сграда на гара София е построена през 1888 г. и за времето си е най-голямото съоръжение от подобен вид на Балканския полуостров. През 1964–1971 г. е изработен проект за нова гара и в периода 1972–1974 г. е построено сегашното приемно здание.
Вследствие на 36-годишната експлоатация без саниране и основни ремонти, както и огромния пътникопоток, преминаващ ежедневно през приемното здание, отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. Дограмата е остаряла, от покрива прониква дъждовна вода, нарушена е хидроизолацията под коловозите и в тунела има течове по тавана и други, което води до значителни енергийни загуби.

През последните години са правени само частични ремонти за отстраняване на неизправности или за изпълнение на някои съвременни изисквания, като например монтиране на ескалатори и асансьори за осигуряване на достъпна среда, като същевременно са изградени комуникационен център и чакалня.

 

 

 


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg