EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Случаят „Алма тур” – туристическите балони се пукат

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Случаят „Алма тур” – туристическите балони се пукат

mail18:18 | 13.09.2011прегледи 1299 коментарикоментари 0


Колко сериозни санкции ще понесат замесените компании в кризата с руските туристи -туроператорът „Алма Тур” и ”България еър”, ще зависи от действията им в следващите часове и дни, коментира икономическият министър Трайчо Трайков след продължилата 3 часа негова среща с изпълнителните директори на двете фирми. Туроператорът „Алма Тур” действително не плаща, има големи задължения, ”България еър” е продължила да изпълнява програмата през цялото лято. От 600 полета за сезона, са изпълнени около 500, остават още 100.
Ние смятаме, че европейският регламент изисква пътниците да бъдат върнати дотам, откъдето са излетели, независимо кой какви финансови ангажименти е спазил или не по пътя, каза Трайков. Това е задължение на авиокомпанията, като парите следва да бъдат компенсирани със застраховките професионална отговорност, които всички тези туристи имат при руските туроператори.  Министърът определи като добър вариант този, който в момента двете компании с помощта на държавата се опитват да оформят като решение –„България Ер" да извози туристите, които все още не са си тръгнали, като срещу това се обезщети от застраховката професионална отговорност на руските туроператори. "Това е начинът. Те трябва да намерят това решение, няма друг вариант. Безумие е това, което се случи", категоричен е Трайчо Трайков. Той посочи, че към момента ситуацията около кризата между "Алма тур" и "България Ер" е следната: има около стотина руски туристи, които са от останалите полети от този уикенд. След това има дати на 16-ти, 23-ти и 31-ви септември, за които туристите вече са пристигнали и връщането им е под въпрос. Общият брой на туристите до края на септември, които трябва да бъдат извозени, е около 600.
Според транспортния министър Ивайло Московски до средата на октомври между 3200 и 3500 туристи трябва да бъдат транспортирани извън страната. "Последното нещо, което аз знам за ситуацията с туристите, обслужвани от "Алма тур" е, че локалните тур операторски компании, които са на територията на Русия, Балтийските държави и агенцията за защита на потребителите във Финландия заплащат още веднъж стойността на полетите и след това изискват стойността на полетите от съответните гаранционни фондове. Те след това могат да водят дела за пропуснати ползи или загуби срещу "Алма тур", каза още министърът. Той напомни, че "България еър" продължава да извозва туристи, без да уточнява на кои тур оператори.
По-рано днес в съобщение на авиокомпания „България Ер” се посочва, че сред причините за търговския спор с „Алма Тур” е постъпила информация за съществуващи проблеми с обслужването на кредити на Групата Алма тур към български банки в летния сезон. Това са кредит в размер на 8 милиона долара за финансиране на авиационна дейност; кредит в размер на 18 милиона евро за хотелска дейност.
За натрупания дълг от над 3.6 милиона евро от „Алма Тур”, авиокомпания „България Ер” заявява, че събирането на това вземане е въпрос на предприети правни действия, като окончателното решение ще бъде взето от съда.
Освен това стана ясно, че дружеството "Алма тур БГ" е заложено в полза на Централна кооперативна банка (ЦКБ) и “Булбанк” срещу заем от 13.905 млн. евро, става ясно от справка на “Дневник”. ЦКБ осигурява 3 млн. евро, а останалите - “Булбанк”. Залогът е направен на 10 август 2010 г. ЦКБ и "България Ер" са от варненската икономическа група на "Химимпорт". С изтегления заем от двете банки "Алма тур БГ" е рефинансирала заеми на нейни дружества към ОББ за 7.9 млн. евро, 4 млн. евро са отишли за предсрочното погасяване на облигациите й, а останалите 2 млн. евро за финансиране на 57% от изграждането на хотел "Тамплиер" в Банско. Няма информация дали компанията има просрочени задължения по тези заеми. "Алма Тур Флай" пък е заложена в полза на “Емпорики” за заем от 1 млн. евро и в полза на "България Ер" за 5.88 млн. евро и 21.3 млн. долара. Залогът е по балансова стойност на "Алма Тур Флай" – 4.39 млн. лв и e за плащания по договор от май за 2010 за приоритетно чартиране. Справка в отчета на "България Ер" за 2010 г. показва, че "Алма Тур Флай" е най-големият й източник на приходи от наем на самолети – 11.3 млн. лв., при общо по това перо 12.57 млн. лв.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg