EUR 1.9558
USD 1.7472
CHF 2.0849
GBP 2.3209
CNY 2.4248
you tube
mobile version

Ръст на ИКТ в предприятията

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ръст на ИКТ в предприятията

mail14:00 | 17.12.2014прегледи 680 коментарикоментари 0


Резултатите от изследване на Националния статистически
институт от тази година отново показват тенденция на растеж в
използването на информационно-комуникационните технологии /ИКТ/
от предприятията. Обект на наблюдение в проучването са
предприятия от нефинансовия сектор с десет и повече заети.
Делът на предприятията, които имат достъп до интернет,
достига до 91.4 на сто, или с 2.3 процентни пункта повече в
сравнение с предходната година. Фиксираната широколентова връзка
бележи спад за сметка на мобилната интернет връзка, която вече
се използва от повече от половината предприятия (54.9 на сто) и
през текущата година отбелязва растеж от 8.7 процентни пункта.
ИКТ намират най-широко приложение в големите компании с 250
и повече заети, 99.5 на сто от които имат достъп до интернет,
докато в малките предприятия с 10 - 49 лица този относителен дял
е 89.9 на сто.
През 2014 г. със собствен уебсайт или начална интернет
страница разполагат 53.7 на сто от предприятията с достъп до
интернет. 28.4 на сто от заетите в предприятията са използвали
компютър поне веднъж седмично за изпълнение на служебните си
задължения, а на 24 на сто е осигурен достъп до интернет. Все
повече предприятия предоставят преносими устройства на своите
служители и през тази година 7.2 на сто от заетите в
предприятията са използвали преносими устройства за служебни
цели, което е с 2.4 процентни пункта повече в сравнение с
предходната година.
Много предприятия използват социални медии, за да затвърдят
своето присъствие на пазара, да разширят обхвата на дейността си
и да повишат нейната ефективност, като през текущата година
делът им е 30.3 на сто от предприятията с достъп до интернет.
През 2014 г. за първи път в изследването е бил включен
специален модул за използването на платени облачни услуги от
предприятията. Българските компании, които се възползват от
ползите на тези технологии, за да оптимизират бизнес процесите
си, са едва 8.5 на сто от предприятията с достъп до интернет,
като основни потребители на облачни услуги са големите
предприятия с повече от 250 заети лица (12.9 на сто).
Повече от една трета от предприятията, внедрили облачни
технологии, заявяват, че основни причини за ограничения при
използването им са притеснения за сигурността на данните (36.5
на сто) и високите разходи (35.2 на сто).
Според данни от изследването онлайн продажбите на
предприятията се увеличават с 1.5 процентни пункта спрямо
предходната година, като поръчки онлайн са получили 9.5 на сто
от предприятията с достъп до интернет. Стойността на
осъществените продажби по мрежата също нараства - от 4 409 млн.
лв. през 2013 г. на 5 058 млн. лв. през 2014 година. 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 7301