EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Нови правила на борда на самолета

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нови правила на борда на самолета

mail06:15 | 25.06.2020прегледи 541 коментарикоментари 0


След няколко месеца на пауза - повечето авиопревозвачи започват отново да летят редовно по основните си линии. Полетите вече се извършват по нови правила, а самолетите минават на строга дезинфекция. Летенето вече ще бъде по абсолютно нови правила, като мерките за безопасност ще започват още при стъпване на терминалите. През последните месеци въздушният трафик беше буквално парализиран. От началото на извънредното положение до края на май полетите са намалели с 80 процента, предава Нова тв. „Взети са поредица от мерки за безопастността на пътниците. Влизането на терминала вече се извършва през КПП, а изпращачи и семейства не се допускат. Термокамери ще измерват температурата на хората, които влизат, а служители ще следят за носенето на маски и ръкавици”, обяснява представителят на Националния авиопревозвач Аспарух Маринов.

Специална организация е направена на всеки един етап от пътуването, допълва той. „Автобусите ще се пълнят между 30 и 50% от капацитета им. Преди всяко излитане и след всяко кацане самолетите биват щателно дезинфекцирани със специални препарати. Те са със срок на действие от 24 часа, което осигурява едно много добро ниво на защита”, казва Маринов. Въздушните филтри в самолетите ще бъдат такива, каквито се използват в операционните зали на болниците. Те ще осигуряват свеж въздух, който ще минава термична обработка при 200 градуса температура, казва експертът.

Състоянието на българската гражданска авиация беше много тежко повлияно от забраните, спирането на пътуванията. В момента приходите на авиокомпаниите са около 20-30% от постъпленията в предишни години. Авиокомпаниите не предприеха масови съкращения, съобщи за БНР Светослав Станулов председател на Асоциацията на българските авиокомпании.

"През този период българската гражданска авиация и нейния персонал продължи да се подготвя и да тренира, да се труди така, че ние спокойно да имаме упование в хората, когато се качим горе на самолета", подчерта Станулов. Той настоя мярката 60/40 да е 80/20 за авиационния сектор. Станулов поиска силна намеса на държавата.

"Всички се страхуват да пътуват, това е ясно и за съжаление няма как да ги поощрим с по-високи цени на билетите", допълни Светослав Станулов. Изпълняват се само 10-20% от полетите, каза Светослав Станулов.

Увеличение на полетите ще има като това ще се случва динамично, прогнозира Александър Богоявленски, пилот, експерт и журналист. Според него пътниците не се съобразяват с мерките и ограниченията заради разпространението на коронавируса. "Една авиокомпания няма как да "извие ръцете" образно казано на даден пътник да си сложи маска, да не си я държи под носа, а по този начин самите пътници застрашават  себе си и околните", каза Богоявленски. 

В момента е много изгодно да се търсят самолетни билети и по ниски, и по далечни дестинации. Някои компании в страни в Европа предлагат билети на цени от 250-280 евро между Европа и САЩ. "Нискоразходните превозвачи въведоха някои доста категорични промени в политиката си, макар и да са временни, като отпадането на тарифата за промяна на датата на пътуване, което знаете беше доста скъпо. Но всичко това ще се задържи до тогава, докато го диктува бизнес логиката. В момента очаквам първоначално да има спад за привличане на повече пътуващи, след което, ако бъдат приети някакви регулаторни ограничения на ниво, на което компаниите ще бъдат абсолютно задължени да ги спазват, както това да имат по-малко пътници на борда, естествено и цената ще се повиши, защото някои трябва да плати за тези празни седалки", коментира Александър Богоявленски. 

Превозът на товари чрез самолети е намалял с 50%, каза експертът. Според Богоявленски поне 2-3 години ще са необходими да се върнат авиокомпаниите на нивата от преди кризата: "Има такива, които влязоха в тази криза с много по-силни позиции, в добро финансово здраве и те са някои от нискоразходните превозвачи, които сега си позволяват да бъдат доста агресивни на пазара, да откриват нови бази, нови маршрути - рисково, но все пак може би тази стратегия ще проработи, но като цяло за индустрията следват много мрачни години", изтъкна Богоявленски.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg