EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Новата метростанция "Витоша" + снимки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Новата метростанция "Витоша" + снимки

mail06:50 | 21.07.2016прегледи 4405 коментарикоментари 0


Новата метростанция Витоша прие първите си пътници в сряда след 13 ч. Последната засега станция на линия М2, намираща се под бул. Черни връх в южната част на София значително ще улесни придвижването: в района спират множество автобусни и една трамвайна линия, правещи станцията удобно място за прекачване. След откриването си тя ще обслужва около 20 000 пътници на ден и значително ще намали времето за пътуване на живущите в южните квартали –до станция Сердика ще се стига за само 8 минути. Станция е с внушителни размери и доста просторна: разполага с общо 7 изхода от двата вестибюла (северен и южен), водещи към близките булеварди и улици. Основен мотив във вътрешното оформление е планината-символ на София. В перонната зала преобладават меките цветове и форми, а в касовата - по-строгите и квадратни.

Станцията бе открита от министър -председателя Бойко Борисов, от кмета на София Йорданка Фандъкова и от министъра на транспорта Ивайло Московски. На церемонията присъстваха още министрите Владислав Горанов и Вежди Рашидов, ръководителят на представителството на ЕК в България Огнян Златев, директорът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев, депутати и общински съветници.
Тържествена литургия отслужи Браницкият епископ Григорий.

В нашето метро 1,3 км струва 21 млн. евро, като го умножим по курса са 42 млн. лева. Ако някой ми намери отсечка на метро в Европа под 80 млн. евро км ще го наградим. Обикновено са около 100 млн. евро и нагоре. Това каза премиерът по време на официалното откриване.  "Когато влаковете са еднакви, системите за сигурност са еднакви, материалите, надзорниците, проектантите са еднакви как постигаме 21 млн. евро на км, те постигат над 80 млн. евро", коментира той. "Това е най-ясната съизмеримост. Всичко е под земята, релсите, контактните мрежи, влаковете са еднакви, разликата е 80 млн. евро на километър средно, 160 млн. лева", посочи Бойко Борисов. "Минах да видя, защото съм мнителен човек и действително е направено много хубаво", обясни премиерът. "Искам да благодаря на всички софиянци и на гостите за търпението, защото сега пак сме разкопали София по диагонал. След 2 години ще имаме уникални съоръжения, виждате колко народ ползва метрото", каза още министър-председателят.

От днес столичното метро има над 40 километра релсов път с 35 метра станции, заяви на откриването кметът Фандъкова. Нови над 20 000 души на ден ще могат да ползват най-бързият и модерен транспорт, посочи кметът. Тя каза, че се очаква да се спестят 75 000 тона вредни емисии на година, което е изключително важно в усилията за по-чиста околна среда. Фандъкова подчерта, че това е най-бързо построената отсечка до този момент, а проектът за метрото се дава за пример от Европейската комисия и е първият от новия програмен период, който получи финансиране.
Премиерът Борисов поздрави Йорданка Фандъкова и изпълнителите на новата придобивка и благодари на ЕК за помощта. Той подчерта, че цената от 21 милиона евро за километър е най-евтината в Европа, където цената на един километър достига до 100 милиона евро. Премиерът Борисов съобщи, че на 14 септември ще бъде пусната Западната дъга, която ще прави връзка със Северната скоростна тангента. Това означава, че имотите на хората в района ще станат в пъти по-скъпи, допълни той.
Разширението на Линия 2 на метрото е с дължина 1,3 километра с една метростанция и е на стойност 21 млн. евро. Началото на строителството бе дадено на 1 август 2014 година.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg