EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Мерки по гражданските летища

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Мерки по гражданските летища

mail10:20 | 02.12.2011прегледи 370 коментарикоментари 0


Европейската комисия представи предложения, свързани сподобряването на обслужването на пътниците на гражданските летища в ЕС. Предложенията са насочени към регистрацията на пътниците и багажите, разрешенията и часовете за излитане и кацане, наземното обслужване на машините и намаляването на шума от прелитащите самолети. Според статистиката, 70% от закъсненията на полетите са свързани с възникването на проблеми на земята, а не при полет. Ако настоящите практики се запазят, към 2030 г. общо 19 ключови европейски летища ще бъдат блокирани до степен да настъпят големи закъснения при половината от обслужваните полети.
Комисията предлага продажбата на слотовете за авиопревозвачите да се извършва на пазарен принцип, както и да има яснота дали авиокомпаниите използват ефективно купените права за излитане и кацане в определени часове. Предвижда се засилване на механизма "ползваш или губиш" по повод на слотовете. По този начин се очаква до 2025 г. да бъдат обслужени 24 милиона пътници повече и да бъдат създадени нови 16 000 работни места, като печалбите от това ще бъдат около пет милиарда евро годишно.
На този етап пет международни европейски летища работят на ръба на възможностите си - Heathrow и Gatwick в Лондон, Дюселдорф, Франкфурт, Милано/Linate, като перспективата е в тази категория да попадне и аерогарата Roissy/Charles de Gaulle край Париж. Положението е близо до критичното за основните летища на Виена, Варшава, Атина и Барселона. По въпросите на наземното обслужване (зареждане с гориво и масла, регистрация на пътници и обработка на багажи) ЕК предлага минималният брой на обслужващите фирми на едно летище да бъде повишен от две на три. Друга мярка е служителите в дадена фирма по наземното обслужване по-лесно да сключват договор с нов оператор на някоя аерогара, ако предишният им работодател напусне конкретното летище. Летищните оператори ще трябва да изготвят по-добри планове за реакция в извънредни ситуации, както и да въведат минимални стандарти за работата на фирмите по наземното обслужване.
Комисията предлага процедурите по намаляване на шума в района на летищата да бъдат публични, както и да бъдат въведени улеснения държавите в ЕС по-бързо да налагат забрани на авиокомпаниите да използват шумни машини (старо производство).
ЕК отбелязва, че живеещите край пистите трябва да бъдат защитени от шума, но при намирането на баланса с интереса на пътниците и летищните оператори, които се стремят да използват целия капацитет на съоръженията. Статистическите данни показват, че през 2010 г. в ЕС са летели 800 милиона пътници, което е 1/3 от световния пазар на гражданската авиация. Очаква се до 2030 г. броят на пътниците и полетите да се удвои.БТА
 


Тагове: летища, мерки, ЕК
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg