EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

КЗК наложи 4 657 779 лв. глоба за еMag

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗК наложи 4 657 779 лв. глоба за еMag

mail07:55 | 29.05.2016прегледи 2675 коментарикоментари 0


Комисията за защита на конкуренцията установи извършени нарушения по чл. 32 от ЗЗК от страна на „Данте Интернешънъл“ СА, Румъния (ЕМАГ) при провеждането на рекламните кампании:  „Черен петък“ (28.11.2014 г.), „Emag – Най - лесния начин да поръчаш – Най - сигурния начин на доставка - Милиони начини да се зарадваш” (03. - 24.11.2014 г.), „Две години eMag.bg” (08.12.2014 г.) Комисията установи и нарушения по чл. 32 от ЗЗК, осъществени от „Данте Интернешънъл“ СА съвместно с „Хеликон“ АД в рамките на кампаниите „Черен петък“ (28.11.2014 г.),  „Революция на цените“ (17-19.02.2015 г.), „Crazy days“ (19-21.05.2015 г.) и „Ловци на намаления“ (14-16.07.2015 г.), както и нарушения, осъществени  съвместно с „Колибри“ ООД в рамките на кампаниите „Революция на цените“ (23-25.06.2015 г.) и „Crazy days“ 24-26.03.2015 г.  

За установените нарушения Комисията наложи имуществена санкция на „Данте Интернешънъл“ СА общо в размер на 4 657 779 лв. Санкцията е изчислена като процент  от размера на приходите от продажби на дружеството за 2015 г.

За установените нарушения от страна на другите две дружества Комисията им наложи имуществени санкции общо в размер на 281 552 лв. за „Хеликон“ АД и 17 220 лв. за „Колибри“ АД

 Производството е образувано по искане на „Сторе“ ЕООД  с твърдения за извършени нарушения по гл. VІІ от ЗЗК от страна на „Данте Интернешънъл“ СА. В хода на проучването КЗК конституира като ответни страни по преписката  „Хеликон” АД и „Колибри” ООД- Marketplace партньори на ЕМАГ. 

Комисията установи, че поведението на „Данте Интернешънъл“ СА, „Хеликон“ АД и „Колибри“ ООД  в рамките на описаните по-горе рекламни кампании има заблуждаващ характер по смисъла на чл. 32, ал. 1 във връзка с чл. 33 от ЗЗК по отношение на крайните цени на определени промоционални продукти, съответно за  начина на тяхното  формиране и представяне. 

Ето какъв е официалният отговор на компанията, изпратен до медиите: За трети път Комисията за защита на конкуренцията санкционира eMAG, като този път на компанията се налагат 9 глоби. За нас това е решение, което не приемаме, тъй като е неправилно и необосновано. Ще обжалваме решението в българския съд и ще предприемем всички необходими действия да представим казуса пред Европейската комисия. Нашите адвокати считат, че имаме пълното основание да вярваме, че ще постигнем справедливост. Виждането ни е, че eMAG се санкционира за това, че предлага добри и атрактивни за пазара цени и същевременно качествени услуги, носещи ползи на потребителите – елементи от бизнеса ни, които активно комуникираме. Ще продължим да инвестираме, за да създаваме добавена стойност за потребителите и за българския онлайн пазар.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg