EUR 1.9558
USD 1.7249
CHF 2.0938
GBP 2.3251
CNY 2.3976
you tube
mobile version

Какво не/харесваме във влаковете?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Какво не/харесваме във влаковете?

mail06:45 | 06.05.2013прегледи 949 коментарикоментари 0


Една трета от пътниците са удовлетворени от цената на билетите в БДЖ, но близо 80% смятат, че хигиената във влаковете трябва да се подобри. Това сочат данните от анализа на състоянието на превозвача и на НКЖИ по оперативната програма "Транспорт". Основните акценти от извършените анализи по ЛОТ 1 и ЛОТ 3 от договора за преструктуриране на железопътния сектор в България, реализиран от българско-германския консорциум "ИнфраКеър-ТрансКеър", показват цялостната картина на състоянието на сектора, включително и оценка на качеството на предлаганата услуга. Проектът се осъществява по оперативната програма "Транспорт" и обхваща три позиции, като финалните дейности по ЛОТ 2, засягащ развитието на човешките ресурси в сектора, ще приключат през септември 2013 г.
Част от резултатите от анализа ще бъдат използвани за купуване на нов подвижен ж.п.-състав със средства от ОП "Транспорт". Според Галина Василева - директор на дирекцията "Координация на програми и проекти" в МТИТС, най-вероятно новият подвижен състав ще обслужва модернизираните през този програмен период ж.п.-линии или такива, които лежат на основната трансевропейска мрежа и са достатъчно натоварени с пътници. Като добър кандидат могат да бъдат откроени и част от крайградските линии, каза тя. В доклада на "ИнфраКеър-ТрансКеър" се посочва още, че през 2012 г. са превозени над 26 млн. пътници, като на 67% от тях са удовлетворени от цената на пътуването. Най-голям е делът на пътуващите на възраст между 19 и 26 г., като близо 40% са ползвали железниците, за да пътуват за ваканция, 16%, за да отидат до работното си място, и почти толкова, за да стигнат до училище. Процентът на бизнес-пътуванията достига едва 4%. Почти 60% от пътуващите ползват намаление, а близо 80% изразяват готовност за предварителна резервация при отстъпка. Интересен е фактът, че 94% от пътниците биха желали във влаковете да има вагон-ресторант. Хигиената трябва да се подобри, смятат 78%, а 60% намират влаковете за препълнени. Същевременно удовлетворени от разписанието и честотата са 44%, а над 85% определят обслужването на гарите и във влаковете като добро. Данните показват още, че най-голям процент от хората пътуват на разстояние до 50 км с пътнически влак и на разстояние между 100 и 200 км с ускорен бърз влак. Като най-голям проблем на сектора се откроява липсата на подвижен състав, а основните причини за проблемите, свързани с качеството на услугата, са остарелите вагони и локомотивният парк и необходимостта от подмяна и поддръжка на участъци от железния път. Тези фактори са в основата на намалената достъпност до железопътната услуга, понижението на вместимостта и намаление на комфорта при пътуване. За постигането на по-добри резултати, стабилизиране на сектора и разширяване на пазарния му дял, е необходима реорганизация, посочи Нели Стойчева - изпълнителен директор на "ИнфраКеър" АД. Според нея това може да стане само след много бързо въвеждане на единна пътническа и резервационна система и интегриране на информационните и контролно-управляващите системи на НКЖИ и БДЖ, с цел постигане на по-висока ефективност, както и обновяване на железния път. На база тези констатации и с цел повишаване на
конкурентоспособността на железопътните услуги консултантите препоръчват реализирането на дългосрочна стратегия, с обхват до 2030 година./БТА/МТИТС
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 7407