EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Защо е демонтирана част от ж.п. линия - гара Подуяне

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Защо е демонтирана част от ж.п. линия - гара Подуяне

mail14:30 | 15.06.2011прегледи 536 коментарикоментари 0


Във връзка с множеството спекулации и интерпретиране на данните Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията прави някои уточнения относно решението за спиране от експлоатация и демонтаж на част от железопътна линия гара Подуяне – ОП „Слатина” – ОП Пионер – „Винзавод – кв. Хладилника” (от км 3 + 522 след ОП „Слатина” до км 8 + 719).
Още на 7 юни 2007 г. с одобрен доклад от министъра на транспорта е дадено разрешение за закриване на железопътната линия. Това се налага и поради факта, че железопътното трасе е изграждано и е имало цел да обслужва територия, която е била в периферията на столицата. Днес тази линия преминава през няколко столични квартала и създава опасност за живеещите там.  Линията преминава и през 6 конфликтни пресичания с натоварени улици и един булевард, което е предпоставка за произшествия. Общият устройствен план на гр. София също не предвижда експлоатация на линията.
Трябва да се има в предвид и че в участъка от ОП „Слатина” до „Винзавод” на настоящия етап се движат средно 9 товарни вагона месечно, което на фона на разходите на НК „Железопътна инфраструктура” е незначителен. Световната банка от своя страна е поставила комплекс от условия, които да бъдат изпълнени, за да се отпусне заема за развитие на сектора. Сред тях е закриването и демонтирането на нерентабилни линии, какъвто е този участък.
Линията преминава и в близост до „Многофункционалната спортна зала – София”, поради което министърът на физическото възпитание и спорта Свилен Нейков с писмо до министър председателя Бойко Борисов е предложил трасето, намиращо се от северозападната страна на новата зала, да бъде спряно от експлоатация. Това се налага поради факта, че линията е потенциална опасност за посетителите на залата, особено когато има струпване на множество хора. Поради всички тези причини министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията е предложил на Министерския съвет частта на линията след ОП „Слатина” да бъде закрита и демонтирана. За да продължи да е в услуга на гражданите и да бъде адекватно използвана в сегашните условия, има идея на нейно място да бъде изградена велоалея.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg