EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Всеки 4-ти пътник със закъснял или отменен полет

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Всеки 4-ти пътник със закъснял или отменен полет

mail12:05 | 08.08.2022прегледи 611 коментарикоментари 0


През първото полугодие 66 милиона пътници са се сблъскали с проблеми със самолетните полети в Европа, сочат данни на организацията за правата на пътниците  във въздушния транспорт "ЕърХелп" (AirHelp), цитирани от телевизия Бе Еф Ем.

Недостиг на персонал и стачки нарушават въздушния транспорт от седмици в момент на силен наплив на пътници през летния сезон. Това накара някои летища и авиокомпании да вземат драстични мерки, за да ограничат трафика. 

Ситуацията стана критична, тъй като недостигът на работна ръка предизвика сериозни нарушения от началото на годината. Според "ЕърХелп" 66 милиона пътници са били засегнати от закъснения или отмяна на полети от януари до юли. Това означава всеки четвърти пътник.

"Ограниченията за пътуванията през 2020 г. предизвикаха исторически срив на броя на пътниците и за да се пестят разходи, имаше няколко вълни от съкращения на персонал. Оттогава обаче нещата се промениха и авиокомпаниите вече не могат да се справят с вълната от пътувания през 2022 г. В резултат на това има изключително голям брой ограничения на въздушния трафик, което личи от данните за полетите", анализира Джулиън Навас, юридически експерт в "ЕърХелп".

Една трета от засегнатите пътници са в Нидерландия

По-подробно, близо 2 милиона полета са потеглили с над 3 часа закъснение, а близо 5,5 милиона са били отменени в Европа от началото на годината. Най-много проблеми с полетите е имало в Нидерландия, където са засегнати над една трета (34,08 на сто) от пътниците.

Следват Белгия (30,84 на сто) и Словения (30,70 на сто). 

За сравнение, през първите шест месеца на 2021 г. Белгия беше първа сред страните с най-много закъснения. Но тогава само 22 процента от пътниците са били засегнати от закъснели и анулирани полети, обяснява "ЕърХелп"./БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg