EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

България изпила 2.4 млн. литра бира

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

България изпила 2.4 млн. литра бира

mail15:25 | 20.07.2010прегледи 821 коментарикоментари 0


Инвестициите в пивоварната индустрия в България  през първите шест месеца на годината възлизат на 19. 2 млн.лв., съобщиха от  Съюзът на пивоварите в България.
Пряката работна заетост в тези предприятия е над 3000 човека. 
През първите шест месеца на тази година членуващите в сдружението пивоварни компании общо са продали 2 431 878 хектолитра бира, което е с 4% по-малко от миналата година.
По видове опаковки пазарът има ръст в продажбите в пластмасови бутилки и наливно пиво. Според статистиката на СПБ реализацията на бира в РЕТ бутилки е 1 281 451 хектолитра, в стъклени бутилки – 937 720 hl; кегове – 124 454 hl, кенове – 88 253 hl.  По данни на Съюза на пивоварите през 2009 платеният акциз е 78 млн. лв., а за периода януари - юни 2010 г. - около 40 млн лв.
Произвежданите и дистрибутирани на местния пазар марки бира от членовете на Съюза на пивоварите са над 50, а броят на асортиментите надхвърля 85. Местното производство на 8 лицензни бранда е поредното доказателство за доверието на световните марки в добрите производствени практики и професионални умения на българските пивовари. В тази насока продължават и независимите научни изследвания върху суровините и качествата на пивото като естествен продукт.
Потребителите в най-активна възраст все повече се интересуват от този аспект на храните и напитките и 22% от тях категорично разпознават в пивото висококачествена натурална напитка.   
Съюзът на пивоварите представи току-що стартиралия проект за социална отговорност „Родители, вие можете да повлияете. Разговаряйте с децата си за алкохола”. Според проучване на Евробарометър за отношението към алкохола в страните от ЕС, 52% от българите считат, че превенцията срещу злоупотребата с алкохол е лична отговорност, а 43% - че е работа на институциите, 5% нямат мнение по въпроса. Тези нагласи мотивират членовете на Съюза на пивоварите да организират кампанията, която има за цел да информира родителите и да подпомогне институциите в превантивните дейности за защита интересите на децата от експериментиране с алкохол.
Проектът е естествено продължение на саморегулаторните принципи и политики на членовете на СПБ „Болярка ВТ”, „Загорка”, „Каменица”, „Карлсберг  България”, „Ломско пиво”.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg