най-ново | най-гледано | категории

Спад на продажбите на Renault

Продажбите на френския автомобилостроител Renault са продължили да намаляват през 2021 година, спадайки с 4,5% спрямо 2020 г. до 2,7 милиона продадени коли, предадоха Франс прес и Ройтерс.
Групата продължава новата си търговска политика с търсене по-скоро на рентабилни продажби, отколкото на големи обеми. Тя беше силно засегната и от недостига на чипове, обясни ръководството й на 13 януари.
Около 500 000 коли не са били произведени поради липсата на електронни компоненти, подчерта генералният директор Лука де Мео.
Портфолиото на поръчките на групата в Европа се е удвоило спрямо 2020 г. и обхаваща над 3 месеца продажби, най-вече сред хибридните автомобили, автомобилите за търговски цели и икономичната Dacia Sandero - втората най-продавана кола на частни лица в Европа.
Сред продажбите на марката Renault в Европа 30% са били хибридни и електрически автомобили, с изключение на търговските модели, спрямо 17% през 2020 година. Тя си е поставила за цел до 2030 година 100% от продажбите й да са на електрически модели.
Продажбите на Dacia са нараснали с 3% (537 095 автомобила) благодарение на Sandero, но и на високопроходимия Duster.
Продажбите на Alpine почти са се удвоили благодарение на успеха на спортната А110, от която са продадени 2659 броя.
Групата потвърди, че през 2021 година е постигнала европейските си цели за въглеродните емисии. /БТА