EUR 1.9558
USD 1.7427
CHF 1.7660
GBP 2.1669
CNY 2.5339
you tube
mobile version

+15 млн. лева износ на БГ производители

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

+15 млн. лева износ на БГ производители

mail06:40 | 01.04.2018прегледи 10100 коментарикоментари 0


Продажби за над 15 млн. лева са реализирали български производители в магазини на Lidl в Европа през 2017 г. Благодарение на партньорството си с Лидл България над 20 български компании реализират продукция извън страната. Веригата отчита и сериозен ръст на обемите от български производители в страната – вече 31 доставчици произвеждат 87 артикула като част от продуктовата линия „Родна стряха“.

Тези резултати бяха представени днес от главния изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска, министъра на земеделието и храните Румен Порожанов, председателя на Националния браншови съюз на хлебопроизводителите и сладкарите (НБСХС) Мариана Кукушева и председателя на УС на Националната лозаро-винарска камара Радослав Радев.

Сред примерите са впечатляващите резултатите, постигнати при износа на хляб и вино -  165% ръст на продадени бутилки българско вино и почти двоен ръст в броя на пазарите, в които се изнася български хляб.

Наред с постигнатия ръст при брой артикули и доставчици, Лидл въвежда и качествена иновация при млечните и месни продукти –  продукти от собствена ферма, обозначени със специален символ на опаковката. Характерното за тях е, че са произведени със суровини от самия производител. По този начин се постига високо качество на продукцията, стриктен контрол и се гарантира проследяемост от съставките до крайния артикул.

Обобщените резултати за продуктова линия „Родна стряха“, стартирала през февруари 2017 г., включват: почти двоен ръст в броя продукти (от 45 на 87), 30% ръст на българските доставчиците, 20% ръст при месните, 50% ръст при млечните и 58% ръст при сладкарските изделия.

Млечни продукти: Под линията „Родна стряха“ през 2017 стартират 5 артикула на 4 доставчика, докато през февруари 2018 г. те вече са 22 артикула на 8 доставчика.

При месото има увеличението на артикулите е от 13 на 20 за тази една година. Тази тодина в тази категория стартира продажбата на традиционен колбас, приготвян по 300- годишна рецепта, който стана победител в конкурса „Съхрани родния вкус“ – кълбъсъ на Мария Иванова от с.Асеново, община Никопол, Плевенско.

При хлебните изделия артикулите се увеличават от 11 на 20, а доставчиците – от 3 на 6. Отделно продуктите на 3 български производители са в постоянния асортимент на 5 чужди държави.

Особено впечатляващ е ръстът в продажбите на мед – цели 339%. Тази година в категорията се очаква да се пусне в продажба и другият финалист в „Съхрани родния вкус“ – сладко от люти чушки.

22% на постоянния износ отчитат български производители, които реализират своята продукция в други държави, къде веригата има магазини. 18 български вина вече се продават в чужбина (11 година по-рано), доставчиците вече са 9 (7 преди това), а продадените бутилки – 347 хиляди (при (131 хил. бутилки година по-рано).

Български продукти се продават най-много в Германия и Великобритания.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg