EUR 1.9558
USD 1.6582
CHF 1.6722
GBP 2.1881
CNY 2.4998
you tube
mobile version

10 градове с атрактивни публички локации

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

10 градове с атрактивни публички локации

mail17:45 | 20.03.2017прегледи 424 коментарикоментари 0


30 предложения на различни организации от страната кандидатстваха по отворената покана „Да променим 10 населени места в България“, отправена от сдружение BG Бъди Активен. След оспорвана конкуренция на предложения, изготвени от местни неправителствени организации, бяха избрани десетте града, в които ще се реализира проект The Spot. София, Карлово, Калофер, Казанлък, Враца, Самоков, Добрич, Берковица, Плевен и Сандански са градовете, в които ще бъдат изградени нови атрактивни публични локации - мултифункционални открити пространства за спорт, култура и социални дейности.

The Spot е най-новият проект, иницииран от сдружение BG Бъди Активен, целящ да преобрази 10 градски пространства в различни градове в България и да ги превърне в предпочитано от младите хора място за дейности на открито. Идеята се реализира за първи път в България и е вдъхновена от т.нар. PlaceMaking движение в Европа и САЩ, което предизвиква гражданското общество активно да участва в процеса по сътворяване на атрактивни публични места. Проектът се организира в България с финансовата подкрепа на Фондацията на Coca-Cola.

„С TheSpot BG Бъди Активен иска да започнем едно ново движение и да провокираме младежите в България да проявят своята креативност, мотивация и добра воля в изграждането на място, което те да припознават като свое“, сподели Биляна Милева, Мениджър „Проекти“ на сдружението, представяйки инициативата. „Чрез проекта ние целим да обединим местните представители на общността – НПО, община, млади хора и техните родители, и да им покажем, че ако обединим усилия, можем да променим нещата, които не ни харесват”.

Проектът е  вдъхновен от поста на една майка от Сливен, която споделя за всички изоставени „спортни“ места в града си. Подобни места има в повечето български градове, а младите хора, които живеят в по-малките общности, често се чувстват изолирани, недостатъчно чути и без перспектива. Повечето от тях се борят да намерят своето място, на което да се събират, общуват и да бъдат активни. Отговор на това предизвикателство търсят организаторите именно чрез вграждане на творческия потенциал на младежите в проекта. Всички желаещи ще могат да участват пряко в изграждането на новото любимо място - от идеята как да изглежда и какви дейности могат да се упражняват там, до самото построяване и разработване на мястото. 20 от тях ще имат възможност да преминат специално обучение за организатори на събития и спортни аниматори, а за партньорските неправителствени организации са планирани и обучения за менторство на млади хора.

Кандидатите, които ще се включат в проекта ще трябва да изградят добро партньорство с местната общност, да подпомагат организирането и провеждането на обществени обсъждания за споделяне на идеи, да информират местната общност за развитието на проекта, да положат усилия за мобилизиране на гражданската общност за полагане на доброволен труд при изграждането на пространството. Избраните неправителствени организации, които ще реализират проект в техните градове са:

"Младежки и граждански инициативи в Розовата долина" – Карлово

СНЦ "Млади, активни, креативни" – Калофер

СНЦ "М. И. В" – Казанлък

Младежки център - Враца

Сдружение за младежка култура и съвременни изкуства “Радар” – София

SEED Foundation – Самоков

Сдружение "Черноморски център за развитие" – Добрич

Artpodium / Aртподиум - Берковица

МАДЮТК-България/Международна академия за детско-юношески туризъм и краеведство – Плевен

Сдружение "С идея за бъдещето - спорт, образование, култура" – Сандански

В края на месец март ще се състои среща между всички избрани организации, на която ще се поставят основите на бъдещата работа по създаване на „Място“ в съответните градове. В рамките на срещата ще бъде организиран и уъркшоп на тема „Placemaking”, в който участниците ще бъдат запознати с принципите, на които ще бъдат изградени съответните пространства.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg