EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

€6 млрд. „глътна” новото летище на Берлин... дотук

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

€6 млрд. „глътна” новото летище на Берлин... дотук

mail16:30 | 02.06.2017прегледи 809 коментарикоментари 0


„Луфтханза“ имаше готови самолети и германският канцлер Ангела Меркел беше готова за церемонията по прерязване на лентата - всичко това за откриването на най-съвременното летище в Берлин на 3 юни 2012 г. Освен самото летище. Пет години по-късно летището BER остава недовършено, затворено и синоним за фиаско в страна, която обикновено е по-известна със своите инженерни умения и мания за точност. Строителството на мегапроекта започна през 2006 г. BER трябваше да замени двете стари и прегтоварени летища в германската столица - „Тегел“ и „Шьонефелд“. Но откриването на BER в южните покрайнини на Берлин бе отменено един месец преди Меркел да го открие пред 10 000 гости. Проблемът беше предизвикан от системата за пожароизвестяване и извличане на дим, но скоро се оказа, че това далеч не е единственият проблем. Освен поредицата от технически неизправности, сред които и тази, че покривът е бил два пъти по-тежък от допустимото тегло, имаше грешки в планирането, фалирали доставчици и подозрения за корупция. Накрая скандалът струваше на бившия кмет на Берлин Клаус Воверайт поста му. Междувременно разходите за строежа на BER надхвърлиха три пъти първоначалните сметки и от 1,7 млрд. евро стигнаха досега повече от 6 млрд. евро.

Няма полети

Докато летището остава затворено, неговите писти понякога се използват от съседното летище „Шьонефелд“, което някога е било въздушният център на комунистическия Източен Берлин и което също е обект на обновяване. И другата инфраструктура, свързана с BER, трябва да бъде постоянно поддържана, така че да бъде готова, когато летището най-накрая отваря вратите си. За да се гарантира, че железопътните линии и станциите, построени за летището, остават годни са експлоатация и няма да плесенясат, по маршрута се движи празен регионален влак две нощи на седмица. Призрачните влакове ще продължат самотните си пътувания до деня на откриването на терминала, казват от „Дойче бан“. В близкия хотел „Щайгенбергер“ осем чистачки и техници поддържат празни стаи - въпреки че хотелът "не се очаква да отвори преди реалното откриване на летището" според оператора „Дойче хоспиталити“. Пътниците, които резервират полети на уебсайтове, вече имат избор на кацане на “Тегел“, „Шьонефелд“ или BER - с изключение на тези, които правят третия избор и не намират налични полети.

Повод за шеги

Говорителят на „Луфтханза“ Волфганг Вебер си спомня деня, в който летището трябваше да отвори, като един от „Еърбъс“-ите на компанията трябваше първи да се появи на пистата. Най-голямата авиокомпания в Германия имаше "голям план", за да увеличи броя на директните полети от Берлин до други дестинации, от осем на 45. Билетите бяха продадени, самолети бяха подготвени и персоналът - нает, каза той, но "стъпка по стъпка, намалихме този полетен план". Днес „Луфтханза“ и нейната дъщерна фирма „Юроуингс“ свързват Берлин с 30 дестинации от летище „Тегел“ и превозвачът оставил BER за плановете си през следващите години. "Нуждаем се от дата - и да имаме тази дата най-малко една година предварително", каза Вебер. Но за да се избегне още повече смущение, властите не са определили нова дата. Томас Винкелман, шефът на „Еър Берлин“, призна "границите на Берлин по отношение на инфраструктурата". През април, въпреки името на превозвача, той реши да даде тласък на западния град Дюселдорф като база за полетите си на дълги разстояния. Засега BER е повод за шеги между берлинчани. Някои от тях предполагат, че пометеният и изоставен обект може да се превърне в място за съхранение на ядрени отпадъци. Други, които взимат в интернет "фактите за Чък Норис", казват, че само уваженият всемогъщ филмов герой от САЩ може да спаси проекта. Една шега повтаря прословутиото отричане на бившия лидер на Източния Герман Валтер Улбрихт през 1961 г., че комунистите ще издигнат стена около Западен Берлин - "Никой не възнамерява да изгради летище". Футболният клуб „Дармщад“ след отпадането си след загубата от „Херта Берлин“ изненада противниците си в Туитърr, че "пристигнахме във Втора лига, но вие все още пристигате на „Тегел“". Дори пословично намусеното министерство на финансите на Германия се присъедини към майтапите във видео, представящо Германия като домакин на срещата на върха на Г-20 тази година, с изображение на летището и признанието "ние не сме съвършени"./АФП, БГНЕС
 


Тагове: Берлин, летище
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg