EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

София: Какво да свърши зам.-кметът по транспорта ?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

София: Какво да свърши зам.-кметът по транспорта ?

mail11:40 | 26.07.2016прегледи 453 коментарикоментари 0


Точно 3 месеца след като Любомир Христов подаде оставка като заместник-кмет по транспорта на София, кмета г-жа Йорданка Фандъкова назначи 27 годишния Евгени Крусев за негов наследник. Това ново начало е повод да припомним основните проекти, върху които от години усилено работи екипът на Спаси София

1. Приоритетно развитие на екологичния електротранспорт:

  • Стратегия за запазване трамвайните трасета;
  • Реконструкция и модернизация на трамвайните трасета и депа;
  • Изграждане на трамвайните трасета до Дървеница, по бул. Копенхаген и в кв. Модерно предградие;
  • Изграждане на обещаните през 2010г. 10 нови тролейбусни трасета;
  • Изграждане на транспортни терминали с буферни паркинги за прекачване от автомобил на скоростен градски транспорт и обвързването им с крайградските, междуградските автобусни линии и жп мрежата;

2. Осигуряване на предимство на градския транспорт в градската среда:

  • Поетапно изграждане на система от БУС ленти, която да облекчи градския транспорт, там където автомобилният трафик го затруднява;
  • Изграждане на трамвайни ограничители по основните трасета, по които има конфликт между автомобилния и трамвайния транспорт;
  • Въвеждане на система за приоритетно преминаване на градския транспорт през кръстовищата;

3. Строг контрол при изграждането на нова или ремонта на съществуваща инфраструктура:

  • Недопускане на скандални ремонти чрез подобряване на надзора, но и на качеството на самите проекти;

4. Въвеждане на нощен градски транспорт по подобие на всички европейски столици;

5. Спешно довършване на интегрираната билетна система:

  • Въвеждане на електронна система във всички видове транспорт;
  • Интегриране на системите на наземния градски транспорт и метрополитен;
  • Интегриране на системата на градския транспорт с вече обявената за концесия система за наемане на велосипеди;
  • Интегриране на системата на градския транспорт с тази на БДЖ;
  • Създаване на модерна, user-friendly и актуална мобилна апликация за градския транспорт;
  • Въвеждане на иновативни решения за таксуване  – плащане с карта, с телефон и т.н.

6. Реформа на системата за паркиране в София:

  • Освобождаване на големи булеварди и важни улици от паркирани автомобили;
  • Спешно изграждане на подземни и многоетажни паркинги;

7. Пешеходни зони и велодвижение:

  • Затваряне на улици в центъра на града и превръщането им в приятни, модерни и удобни пешеходни пространства;
  • Въвеждане на широка зона за споделено движение, ползвайки добрите практики от градовете в Западна Европа;
  • Стратегия и инвестиционен план за ремонт на тротоарите в целия град;
  • Изграждане на система от адекватни велотрасета, опасващи целия град и даващи възможност на хората да достигнат всички важни точки на града само с велосипед;
  • Ревизия на готвената концесия на системата за велосипеди под наем и предоставяне на възможност за много по-амбициозно покритие на системата, броя на велостоянките, обвързаност в веломрежата и велосипеди, налични за наемане;
  • Изграждане на велогардероби за лични велосипеди с необходимата охрана срещу кражби.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg