EUR 1.9558
USD 1.7514
CHF 1.7365
GBP 2.2322
CNY 2.5325
you tube
mobile version

Приземяването на Boeing 737 MAX продължава

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Приземяването на Boeing 737 MAX продължава

mail09:40 | 13.03.2019прегледи 448 коментарикоментари 0


На 12 март 2019 в 21.00 часа българско време Европейската агенция по безопасност на полетите (EASA) издаде директива по безопасност, касаеща самолетите Boeing 737 8/9 MAX. Във връзка с нея, ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация” издаде необходимите указания, ограничаващи полетите на тези самолети в българското въздушно пространство, включително и излитащите и кацащите на българските летища, с изключение на полетите за пребазиране/ремонт. Също така ще бъде гарантирано обслужване и безопасно кацане на самолетите от същия тип в случай на възникване на извънредна или аварийна ситуация.

ЕС затвори въздушното си пространство за самолетите „Boeing“ 737 MAX във вторник, като се присъедини към действията на други държави по света след втора смъртоносна авария само за пет месеца, предава AFP.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп е разговарял с изпълнителния директор на Boeing Денис Милънбърг, предаде Ройтерс, като се позова на започнат източник. Разговорът е бил проведен по телефона. Тръмп и директорът  са обсъдили кризата, през която преминава американският авиоконструктор, отбелязва Франс прес по повод разговора. Директорът е уверил, че самолетите 737 Макс са сигурни и надеждни, предаде Франс прес, като цитира започнат източник.

Главното управление за гражданско въздухоплаване на ОАЕ забранява полетите на всички самолети от този модел във въздушното си пространство като предпазна мярка, предаде Ройтерс. Подобна забрана наложи и управлението за Гражданска авиация на Кувейт, допълва Ройтерс.

Руската авиокомпания Ес 7 също временно преустановява полетите с този самолет, предаде ТАСС.

Министерството на гражданската авиация на Индия обяви, че спира временно полетите на индийските самолети след две катастрофи с машини от този тип в рамките на пет месеца, предадоха световните агенции. "Тези самолети няма да летят, докато не бъдат направени подходящите модификации и не бъдат взети подходящите мерки, за да се гарантира тяхната сигурност", посочва министерството в Туитър.

Американският сенатор Ричард Блументал от Демократическата партия призова компаниите Американ еърлайнс, Юнайтед и Саутуест еърлайнс доброволно да преустановят временно полетите на самолети Boeing 737 Макс 8 и 9, предаде Ройтерс. Сенаторите Мит Ромни и Елизабет Уорън призоваха американското Управление за въздухоплаване да последва примера на редица държави и временно да преустанови полетите, предаде Ройтерс.

Турската национална авиокомпания Търкиш еърлайнс спря до второ нареждане полетите с машини Boeing 737 MAX. Решението е взето заради катастрофата с етиопски самолет в неделя, при която загинаха всички пасажери и екипажа. В официално разпространеното съобщение на Търкиш еърлайнс се посочва, че са спрени всички машини от въпросния тип, намиращи се в летателния парк на компанията. Турската авиокомпания разполага с 12 броя такива самолети.

Нискотарифната авиокомпания „Норведжиън Еър Шатъл“, южнокорейската авиокомпания „Ийстар Джет“ и южноафриканската „Комеър“ също заявиха, че ще спрат полетите.
Международното летище в Сингапур, както и Австралия, Малайзия и Оман бяха сред останалите страни, които забраниха полети на тези самолети във въздушното си пространство.
Китай, изключително важен пазар за „Boeing“, вече е наредил на местните авиокомпании да прекратят използването на самолета в понеделник. Същото направи и Индонезия. Аржентина, Бразилия и Мексико също забраниха използването на самолета
„Boeing“ описва серията MAX като най-бързо продаващото се семейство самолети, с повече от 5 000 поръчки, направени до момента от около 100 клиента.
Но от 70-те години, когато новият тогава модел DC-10 претърпява последователни фатални инциденти - нов модел участва в два смъртоносни инцидента за толкова кратък период от време.
„Мисля, че въздействието върху индустрията ще е значително,” каза Джери Соеятман, аналитик от авиацията в Джакарта.
"Имаме нов тип въздухоплавателни средства - този тип въздухоплавателни средства са в експлоатация само две години - и ... имаме две инциденти с привидна прилика," заяви специалистът.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg