EUR 1.9558
USD 1.7660
CHF 1.7917
GBP 2.3216
CNY 2.5088
you tube
mobile version

Ние & нашите права

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ние & нашите права

mail17:45 | 19.08.2019прегледи 1271 коментарикоментари 0


Европейската комисия активира сайта „Имаш право“. На адреса https://europa.eu/youreuright/home_bg можете да откриете на български език стотици права и казуси, да черпите от опита на други потребители, както и от начина, по който те са разрешили споровете си.

Нелоялни търговски практики

Когато рекламират, продават или доставят продукти, фирмите трябва да ви предоставят точна информация преди да вземете решение за покупка. Ако не ви я предоставят, действията им може да се считат за нелоялни и имате право на обезщетение.  

Примамваща реклама. Продавачите нямат право да рекламират стоки/услуги на много ниска цена, когато не разполагат с достатъчна наличност. Те трябва да уведомят потребителите какъв е броят на продаваните артикули и докога е валидно предложението.

Фалшиви безплатни предложения. Продавачите са длъжни да съобщават действителните цени на своите стоки и услуги. Те не могат да описват платена услуга като „безплатна" или да ви предлагат допълнителна „безплатна" услуга.

Манипулиране на деца. Продавачите не могат да карат детето ви да иска от вас да му купувате техните продукти. Директни призиви от типа на „Отиди и си купи книгата сега!" или „Накарай родителите си да ти купят тази игра!" са забранени.

Неверни твърдения относно лечебни средства. Когато даден продукт е рекламиран като лечебен – лекува алергии, възстановява изгубена коса, помага за отслабване и т.н., имате право да знаете дали подобни твърдения са потвърдени научно.

Скрита реклама в медиите. Имате право да бъдете информиран, ако статия във вестник, телевизионна програма или радиопредаване е „спонсорирана" от някоя компания, като по този начин тя рекламира своите продукти.

Пирамидални схеми. При тях вие плащате да се присъедините към схемата в замяна на възможността да получавате възнаграждение. То обаче се финансира основно от привличането на нови хора към схемата. Самата продажба на продукти играе второстепенна роля.

Фалшиви предложения за награди или подаръци. Търговците нямат право да рекламират безплатни награди или подаръци и след това да искат от вас да заплатите, за да ги получите. Ако получите писмо или електронно съобщение, в което пише: „Поздравление, спечелихте награда!", бъдете предпазливи.

Фалшиви специални условия. Продавачите нямат право да твърдят, че ви предоставят специални права, когато в действителност вие вече имате тези права по закон.

Фалшиви ограничени оферти. Когато продавачите рекламират дадено предложение като валидно за много кратък срок, не е лоялно да се твърди, че дадена оферта е ограничена във времето, когато всъщност това не е така.

Настойчиви нежелани оферти. Съгласно правото на ЕС предприятията не могат да ви отправят настойчиви и нежелани оферти по телефон, факс, електронна поща или по друг начин, подходящ за продажби от разстояние.

Пример

Португалски потребител открива ресторант в Порто, който рекламира онлайн „50% отстъпка в менюто“ и прави резервация. Когато пристигна, му съобщават, че вече няма свободни маси, запазени за тази промоция. Организацията на потребителите се свързва с ресторанта и на клиента е предложено възстановяване на 50% от стойността на сметката.

Източник: Активни потребители


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg