EUR 1.9558
USD 1.7730
CHF 1.7891
GBP 2.2097
CNY 2.5089
you tube
mobile version

Най-скъпите стартъпи-еднорози

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Най-скъпите стартъпи-еднорози

mail14:01 | 18.06.2019прегледи 356 коментарикоментари 0


От всички регистрирани в света стартиращи фирми само 326 са " компании-еднолози", тъй като тяхната пазарна стойност е достигнала 10 млрд. долара или повече. Експертите на консултантската компания CB Insights класираха най-скъпите „еднорози" в света.

Общата пазарна стойност на всичките 326 "компании-еднорози" достига 1.1 трилиона долара, докато пазарната цена на 10-те най-големи от тях съставлява почти 35.3% от тази сума.

Ето и 10-те най-скъпи еднорози:

10. Grab, Сингапур: 14 млрд. долара. Приложението се използва за поръчка на такси или доставка на храна и основният му конкурент за Югоизточна Азия е Uber. Има разрешение да оперира освен в Сингапур, в Тайланд, Виетнам, Камбоджа, Малайзия, Мианмар, Индонезия и Филипините.

9. Epic Games, САЩ: 15 млрд. долара. Бизнесът на компаинята е разработване на компютърни видео игри, по известните от които са: Gears of War и Unreal Tournament, както и приспособлението Unreal Engine. Базираната в Кери, Северна Каролина, компания има студия в Шанхай, Китай; Южна Корея и Токио, Япония. Ключови фигури на Epic Games са водещите програмисти Тим Суини, Ерик де Нойв и Стив Полдж.

8. SpaceX, САЩ: 19 млрд. долара. Производителят на космически технологии със седалище в Хоторн, Калифорния, като стартираща компания е основана през 2002 г. от бившия акционер на PayPal и главен изпълнителен директор на Tesla Motors Илон Мъск, с цел да бъдат намалени разходите за космически пътувания и да се отвори пътят за колонизацията на планетата Марс.

7. Stripe, САЩ: 23 млрд. долара. Основаната на 29 септември 2011 г. от имигрантите от Ирландия, братята Джон и Патрик Колисън е технологична компания разработва решения за получаване и обработка на електронни плащания, базирана е в Сан Франциско.

6. Airbnb, САЩ: 29 млрд. долара. Онлайн платформата за резервации и краткосрочно отдаване под наем на частни жилища в 65 хиляди градове от 191 страни по света. Потребителите на Airbnb имат възможност да отдават своите жилища частично или напълно. Сайтът предоставя друга платформа за установяване на контакт между собственика и госта и също така отговаря за обработката на транзакциите.

5. Juul Labs, САЩ: 38 млрд. долара. Juul е търговската марка на най-популярните електронни цигари в САЩ, но се предлагат в Канада, Великобритания, Израел и Русия Производител е фирмата Juul Labs. Компанията се смята за един от най-големите световни производители на системи за доставяне на тютюневи изделия.

4. WeWork, САЩ: 47 млрд. долара. Бизнес моделът на компаинята е нейна запазена марка: стартиращата фирма наема офис площи на намалена цена (обикновено един или два етажа в голяма офис сграда), разделя го на малки зони и го предлага на други стартиращи фирми под наем. WeWork аранжира офисите по искане на наемателите, включвайки задължително зони за отдих и кафета.

3. Didi Chuxing, Китай: 56 млрд. долара. Китайският конкурент на Uber успя да изпревари американската компания и достигна 20 милиона пътувания на ден в Китай през 2018 година. Didi Chuxing предлага не само таксиметрови услуги, но и коли под наем, луксозен транспорт, а компанията бе определена за една от най-успешните частни китайски фирми на 21-ви век.

2. Uber, САЩ: 72 млрд. долара. Базираната в Сан Франциско международна частна компания е първата в света, която създава едноименното мобилно приложение за търсене, наемане и заплащане на такси или частни шофьори, както и доставка на храна по домовете и офисите. Като използва приложението на Uber, клиентът резервира колата с водача и проследява движението му до определената точка, за която е поръчката. В повечето случаи шофьорите използват собствени автомобили, както и автомобили на таксита или партньори. В повечето страни 80% от сумата е за водача, а 20% за Uber.

1. ByteDance, Китай: 75 млрд. долара. Основният предмет на дейност на регистрираната през 2012 година компания е разработването на мобилни приложения. Тя притежава от новинарски агрегатори до социални мрежи. Нейният основен продукт е агрегаторът на новини Toutiao, който използва алгоритъм, за да предлага подходящи за потребителите новини и клипове по техен избор. Приложението е инсталирано на над 250 млн. уникални устройства, по данни на китайската компания за пазарни проучвания iResearch. ByteDance не публикува официални данни за броя на потребителите на своите услуги, но според CB Insights, аудиторията на Toutiao е 120 милиона човека на ден./Инфосток


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Най-често задаваните въпроси за ЕП

23:00 | 07-03-19 | 1005