EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Лот 2 на АМ "Марица" открит /видео/

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Лот 2 на АМ "Марица" открит /видео/

mail06:20 | 29.05.2015прегледи 2776 коментарикоментари 0


Лот 2 на АМ „Марица” - „Димитровград – Харманли“ беше открит за движение Общата дължина на участъка е 34,22 км. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Церемонията за откриването беше на пътен възел „Димитровград“ – най-големият пътен възел в Южна България. Пресичането на автомагистралата с международен път Е-85 (І-5) Димитровград – Хасково ще се осъществява безконфликтно на две нива. На 34-километровия участък има още два пътни възела – „Симеоновград“ – за връзка с път III-503 Симеоновград – Харманли, и „Тополовград“ – с път II-76 Тополовград - Харманли. Изградени са мост над р. Харманлийска, надлези, подлези и т. н.


Последните няколко дни бяха драматични, тъй като стана ясно, че три кратки участъка на лота се преесфалтират поради не добро изпълнение. Ета как коментира ситуацията преди два дни премиерът Борисов в профила си във Фейсбук :
„Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова ми докладва, че при проверката на извършената работа на ЛОТ 2 на АМ „Марица“ екипът на Агенция „Пътна инфраструктура“, заедно с лабораторията на агенцията, които са направили проби на обекта, съгласно изискванията и наредбите за качество, са установили, че в три малки участъка на този лот има отклонения от нормата за равност.
След като получих тази информация категорично и незабавно подкрепих министър Павлова и експертите от пътната агенция да се разпоредят изпълнителят да преработи веднага проблемните участъци. Още снощи бяха вкарани машини за фрезоване, което означава, че се премахва асфалтът изцяло и започва наново асфалтиране в цялостна широчина. Целта ни е цялата магистрала, от 37 км, да отговаря на всички нормативи, показатели и на техническата спецификация. Категорично заявявам, че няма да допуснем компромиси с качеството на пътните обекти, особено с магистралите! За нас не е самоцел да открием „Марица“ на 28 май, за нас е важно да пуснем в експлоатация аутобана тогава, когато сме се уверили и сме проверили нейното качество, нейната цялост и дали отговаря на изискванията. Днес изпълнителят ни информира, че вече е фрезовал, изрязал е тези проблемни участъци, започва преасфалтиране и довършителни работи днес и утре. Надявам се до четвъртък участъкът да бъде изцяло завършен и да бъде пуснат в експлоатация, за да се използва от хората. За втори път ми се налага да развалям готова магистрала. Молбата ми е строителите да спрат да хитруват на дребно, защото ще бъдем безкомпромисни към качеството и ако се наложи ще отложим въвеждането на ЛОТ 2 в експлоатация", завършва Борисов.

Изпълнител на лот 2 е СДРУЖЕНИЕ „МАРИЦА ХАЙУЕЙ“. Стойността на договора за строително-монтажни работи е 146 564 400 лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД „РУТЕКС – ЕТЕ“. Техният договор е за 799 200 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект” ЕООД.
Автомагистрала „Марица” е част от Трансевропейския транспортен коридор №IV и от трансевропейската автомагистрала „Север-Юг”. Тя ще свързва АМ „Тракия” при пътен възел „Оризово“ с Капитан Андреево на българо-турската граница. АМ „Марица” е основен маршрут на движение в посока Пловдив – ГКПП „Капитан Андреево”.
Проектът „Изграждане на АМ „Марица“ лот 1 и лот 2” се съфинансира от Кохезионния фонд на ЕС и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Със средства от оперативната програма се строят общо 65,62 км. До края на октомври т. г. ще завършат строително-монтажните работи на лот 1 Оризово – Димитровград от км 5+000 до км 36+400. Общата дължина на тази участък е 31,4 км.

След 35 години  - 117 км

По стара българска традиция изграждането на 117 км магистрала се точи през годините. Строежът й започва през 1979 година, като до края на 1991 година са пуснати в експлоатация пътни участъци с обща дължина 19,14 км. От средата на 1992 до 2010 година строителството на магистралата е изпълнявано по коригирани и променяни няколкократно графици. От 1992 година по проекта са сключвани три договора — по един за всеки от трите участъка и 54 анекса. Общата стойност на изградените участъци за целия период е 132 милиона лева, сочат данните на АПИ.

 

снимка, видео - Пътен възел "Димитровград": АПИ

 


 


Тагове: лот2, АМ
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4101