EUR 1.9558
USD 1.7422
CHF 1.7727
GBP 2.1820
CNY 2.5329
you tube
mobile version

Лицата зад 2be

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Лицата зад 2be

mail19:09 | 27.05.2009прегледи 4780 коментарикоментари 0


Свободните пари в България ще продължават да поксъпват, а това ще ограничава все повече инвестиционната активност дори на компании, които са в добро корпоративно здраве. В стремеж да се ограничат последствията от недобрата бизнес среда съществува вероятност за значителни придобивания в секторите като ИТ, търговия, индустрия, енергетика, услуги предупреди преди четири месеца агенция ММ консулт. Обявената през миналата седмица сделка, че БТК придобива 100% от водещата верига магазини за телекомуникационни услиги 2be, потвърждава подобна прогноза. Цялостната интеграция се очаква да приключи до края на 2009 и предвижда ребрандиране, както и сливане на веригата магазини с търговската мрежа на БТК.
arnaudovaЗа екипа на 2be сделката позволява фирмата да продължи да се развива в рамките на голяма и стабилна компания, каквато е БТК, коментира Станислава Арнаудова, изпълнителен директор на веригата, която заедно с другия собственик Теодора Михайлова успяха да T_mihailovaизградят в рамките на повече от десет години над 112 магазина в цялата страна, а по-късно се появиха на пазара на същите услуги в Македония.
След 2005 веригата е смятана за една от най-големите в България наред с Germanos, Office 1, Handy и Jeff, като само тогава от продажби тя реализира 35 млн.лв приходи.
През 2006-2007 компанията обяви намеренията за разширяване на бизнеса в Румъния и Македония. Окрупняването в ИТ сектор създаде подобна тенденция и в консолидацията на търговските вериги в бранша, като собствениците на 2be просто следваха случващото се в Европа. През пролетта на 2006 ОТЕ купи Germanos, по-късно френската Avenir Telecom погълна българската Da Da с 48 магазина, 25 от които - директно менажирани. Avenir е дистрибутор на "Глобул", а магазините му са с търговската марка Internity. От есента на 2008 2be заработи в Македония и вече има 25 магазина, като общата инвестиция е 2 млн. eвро.
Политиката на компанията е да се развива чрез собствени обекти, а не чрез франчайз и точно това се прилага в Скопие. Планираната експанзия на веригата в Румъния обаче е само в процес на развитие. Румъния е по-голям пазар, който изисква повече време. Потенциалните планове за Румъния и македонското подразделение на 2be остават под контрола на Кимимпекс Търговия и Лизинг, която притежава и веригата. Така че сделката с БТК обхваща само магазините на 2be в България.
Глобалните решения, които касаят концепцията и посоката на бизнеса, собственичките вземат сами след обсъждане, а всяка отговаря за различни отдели и направления на дейност в компанията.
Съдружието в бизнеса е богатство, признава Теодора Михайлова. Особено, когато кризата е повече от сериозна. И двете обаче натрупват мениджърски опит в много ранна възраст, като работят почти изцяло в сферата на мобилните комуникации. Остава да се види как ще се развива бизнесът им в Македония и ще успят ли да стартират идеите си и в Румъния, пазар, който е примамлив за мнозина български компании, но често той се оказва непосилен за мащаба и познанията им.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg