EUR 1.9558
USD 1.6530
CHF 1.8224
GBP 2.1559
CNY 2.4650
you tube
mobile version

Какви са метро влаковете по третия лъч?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Какви са метро влаковете по третия лъч?

mail11:05 | 31.08.2020прегледи 238 коментарикоментари 0


Преди дни заработи за пътници третият метродиаметър. По тази линия се движат модерните мотриси Inspiro, а системите за управление на влаковото движение са разработени от Siemens Мобилити.

На откриването, което се състоя на метростанция „Медицински университет“, официалните гости имаха възможност да се убедят лично в комфорта и високата надеждност на влаковете Inspiro по време на демонстрационно пътуване, организирано за тях.

 

През март 2016 г. „Метрополитен“ ЕАД възложи на консорциум, състоящ се от Siemens и полския производител на влакове Newag, изпълнението на комуникационните и осигурителните системи, необходими за обезпечаването на движението на влаковете по новия трети метродиаметър на столичното метро. Първоначалната поръчка бе свързана с първата фаза на проекта за осем километра трасе със седем станции и включваше доставката на 20 метровлака Inspiro наред с автоматизирана CBTC-базирана система за управление на движението на влаковете Trainguard MT, компютърна система за гарови централизации Trackguard Westrace MKII, система за броячи на оси - Clearguard ACM 200, диспечерска система за следене на влаковете ControlGuide OCS, комуникационна система Airlink за радиовръзка и непрекъснат двупосочен обмен на данни между бордовите системи на влака и съответното крайпътно оборудване, Power SCADA Sitras RSC - система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване, цифровата комуникационна мрежа, информационни табла за пътниците на станциите, включително Digital Station Manager (DSM), и система за управление на автоматичните перонни преградни врати.

По-късно поръчката бе допълнена с опцията за още 10 метровлака заедно със свързаните автоматизирани системи за управление на влаковото движение за още пет станции. Последната мотриса се очаква да бъде доставена през април 2021 г.

"Щастливи сме да предложим на жителите и гостите на столицата възможността да се придвижват с една от най-модерните разработки в областта на градския железопътен транспорт. Платформата Inspiro е създадена със специален акцент върху ниското потребление на енергия, оптимизираната поддръжка, комфорта на пътниците и екологичните изисквания. В края на експлоатационния си цикъл до 95% от подвижния състав може да бъде рециклиран“, заяви Калин Иванов, изпълнителен директор на Siemens Мобилити България.

Вагоните на влаковете Inspiro са произведени в завода на Siemens във Виена, Австрия, докато талигите идват от завода в Грац. Окончателното сглобяване, изпитанията на влаковете във фабриката и статичното пускането в експлоатация се извършва в завода на Newag в Нови Сонч, Полша.

Максималната експлоатационна скорост на влаковете е 80 км/ч. Подът им е композитна плоча от корк и алуминий, която икономисва тегло и абсорбира звука. Разполагат и със системи за сцепление и спиране (ориентирани към талигите), осигуряващи високо ниво на достъпност и електродинамично спиране почти до състояние на покой.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg