EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

ЕК иска улеснения за транспорта на стоки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЕК иска улеснения за транспорта на стоки

mail15:00 | 16.04.2014прегледи 1442 коментарикоментари 0


Еврокомисарят за транспорта Сийм Калас призова за опростяване на правилата на ЕС за автомобилния превоз на стоки. Апелът му последва представения доклад за вътрешния пазар на автомобилни превози в ЕС. В доклада се заключава, че макар и да е постигнат известен напредък, премахването на оставащите ограничения би подпомогнало европейската икономика и би допринесло за подобряването на околната среда, се посочва в съобщение на Европейската комисия. Всеки ден почти една четвърт от всички камиони се движат по европейските пътища празни на път към вкъщи или към следващия пункт за зареждане. Според доклада навлизането на повече чуждестранна конкуренция на местните пазари за автомобилен транспорт би ограничило броя на камионите, пътуващи празни, което пък ще допринесе за подобряването на ефективността на сектора.
"Сегашните правила са разточителни за европейските предприятия и имат неблагоприятно въздействие както върху всички участници в пътното движение, така и върху околната среда. Нуждаем се не само от ясни правила за този сектор, но и от добри условия на труд за водачите. Надявам се, че следващата Комисия ще продължи да работи в тази насока", заяви Калас, цитиран в съобщението.

Най-интересните заключения в доклада са:

Компетентните органи на държавите от ЕС трябва да повишат усилията си за налагането на спазването на съществуващото законодателство чрез по-ефективен и съгласуван подход. ЕК и ЕС могат да допринесат за постигането на тази цел, като изяснят правилата, които всъщност не се тълкуват, разбират и прилагат по един и същи начин във всички държави от Общността. Социалните мерки трябва да се прилагат по-точно, тъй като е необходимо да са привлекат нови шофьори към сектора, за да може да се отговори на нуждите на тежкотоварния транспорт в бъдеще. Това ще даде възможност на ЕС да подобри ефективността на своята икономика и да намали емисиите на парникови газове от транспорта.

Статистика и факти:

Почти три четвърти (72%) от стоките във вътрешния транспорт в ЕС биват придвижвани чрез автомобилния транспорт. Годишният оборот на този сектор възлиза на 300 млрд. евро и представлява около 2% от БВП на ЕС. Сухопътният транспорт, включително и автомобилният транспорт, е единственият вид транспорт, при който производителността на труда е намаляла от 2001 година (- 0,2%). Близо 67% от автомобилния транспорт в ЕС се осъществява на национално равнище. Достъпът на чуждестранните превозвачи до местните пазари обаче остава твърде ограничен. Тежкотоварните автомобили често се движат празни: 20% в пределите на ЕС и 25% на национално равнище. В пътнотранспортния сектор има около 600 000 дружества, много голям дял от които са малки и средни предприятия, където са заети около 3 милиона души. Автомобилният транспорт е изправен пред недостиг на водачи в близкото бъдеще - шофьорите са възрастни, а автомобилният транспорт не се счита за привлекателна професия, тъй като
условията на труд се смятат за тежки, а държавите членки не прилагат съгласувани социални мерки. Според едно неотдавна направено проучване на Европейския парламент, разходите по все още съществуващите ограничения за каботажа възлизат на около 50 млн. евро. Премахването на ограниченията за каботажа би допринесло за намалението на празните курсове, тъй като ще даде възможността на превозвачите да съчетават зарежданията и да се възползват от двупосочните пътувания. Това също така ще допринесе и за оптимизирането на управлението на автомобилния парк, което пък би повишило цялостната логистична ефективност на европейската икономика. Всичко това ще помогне на ЕС да запази благоприятните си условия за производство и търговия.

Предстоящи стъпки

Докладът ще бъде изпратен на Европейския парламент и Съвета за по-нататъшно обсъждане, се отбелязва в заключение на съобщението на ЕК.
Снимка: ЕП


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg