EUR 1.9558
USD 1.7427
CHF 1.7660
GBP 2.1669
CNY 2.5339
you tube
mobile version

Веригите инвестираха +1,2 млн. лв. в обучения

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Веригите инвестираха +1,2 млн. лв. в обучения

mail15:08 | 17.06.2019прегледи 1090 коментарикоментари 0


Като едни от най-големите работодатели в България, търговските вериги инвестират огромни средства за повишаване на квалификацията на своите служители. От една страна, така се подобрява ефективността на бизнеса, а от друга, добре обучените служители могат да предоставят много по-добро обслужване и клиентско изживяване, от което печелят потребителите.

През миналата година участниците в анкетата са провели десетки обучения както за служителите в магазините, така и за мениджърите на компаниите. Важен акцент в повишаването на квалификацията на хората, които всеки ден контактуват със стотиците хиляди клиенти, са продуктовите тренинги. Такива са били проведени от всички участници в анкетата като е имало специализирани курсове в зависимост от спецификите на бизнеса. Например в dm България са били провеждани обучения за грижа за косата, грижа за лицето, декоративна козметика, биохрани и собствените марки на компанията, в T MARKET – за плодове и зеленчуци, а в Mr. Bricolage – за различни сектори от асортимента за домашните майстори.

Провеждани са и специализирани тренинги за шофьори на високоповдигачи и на електрокари и за въвеждане на нови служители. Като отговорни работодатели, веригите обръщат голямо внимание и на безопасните условия на труд. Затова участниците в анкетата са инвестирали в тренинги като пожаро- и електробезопасност, долекарска помощ и работа с газови съоръжения.

На мениджърско ниво през изминалата година също бяха проведени обучения. Например в T MARKET инвестираха в повишаване на знанията за управление на промените и работа със специализиран софтуер. В Lidl бяха проведени курсове за управление на хора и проекти и за повишаване на езиковите умения. В Kaufland и Billa също бяха организирани езикови курсове и обучения в сферата на т.нар. „Soft Skills” – комуникация, управление на проекти, преговори, лидерство, креативност, разрешаване на конфликти и управление на времето. В dm залагаха на личностното развитие на мениджърите и затова бяха организирани семинари по себепознание, баланс личен-професионален живот и стрес-антистрес.

Повече от 2 милиона са инвестициите за подобряване на условията на труд

Част от добрите практики, които международните вериги внесоха с навлизането си в България е да осигуряват добри условия за труд на хората. Така те се чувстват щастливи на работа, а когато служителите са доволни, те обслужват по-добре клиентите.

Затова през последните 12 месеца участниците в анкетата са инвестирали повече от 2 милиона лева в подобряване на условията на труд. В T MARKET бяха сменени униформите и беше подобрена системата за поддържане на облеклото. Освен това бяха осигурени по-комфортни столове за служителите на касите и беше въведена система за прецизно отчитане на работното време.

Lidl модернизира оборудването, с което работят хората във филиалите като инвестира също и в ново работно облекло. Освен това, от няколко години новооткритите магазини на веригата са с нова концепция, която освен допълнителни улеснения за клиентите, се фокусира върху по-добри условия за служителите.

dm България също има нов офис в модерна бизнес сграда. В него са обособени кътове за почивка, библиотека и релакс зони. През последните две години огромна част от инвестициите на компанията в страната са насочени към модернизиране на магазините, където служителите могат да се възползват от социални помещения за отдих.

Филиалите на Kaufland също бяха модернизирани според последните изисквания за комфорт. Компанията осигурява и транспорт на служителите в Централния си склад, разположен близо до Пловдив. Там беше изградена и кантина за хранене, от която се възползват няколко стотин служители.

Магазините на Mr. Bricolage вече са с по-добра вентилация, повече светлина и са оборудвани с нова подемна и дървообработваща техника. Освен това компанията има и нов, по-модерен централен офис.

Спортни карти на преференциални цени, отстъпки при пазаруване и ваучери за храна са част от социалните придобивки на хората във веригите

Участниците в анкетата изтъкнаха, че за да бъде изградена лоялност сред служителите е необходимо те да имат конкурентно заплащане, добри условия на труд, възможност за кариерно развитие и повишаване на професионалната и личностна квалификация и работодателят да им осигури допълнителни социални придобивки. Затова и различните „бонуси“ са важна част от политиката по отношение на човешките ресурси на веригите.

Lidl България допринася за по-пълноценния начин на живот на своите служители като се стреми да ги подкрепя във важните за тях моменти. Компанията е първият ритейлър, който обяви трети официален почивен ден за всички свои служители в търговската мрежа. От 2020 г. освен на Коледа и Нова година, служителите в магазините на Lidl вече ще почиват и на Великден. В допълнение веригата предоставя на своите служители отпуск за рожден ден, юбилеен бонус, еднократна помощ и подарък при раждане на дете и всяка година организира тиймбилдинги. Хората в Lidl могат да се възползват и от ваучери за храна, допълнително здравно застраховане, безплатни кафе, чай и вода и транспорт до централния офис и логистичните центрове.

В Mr. Bricolage също предоставят ваучери за храна и допълнителна здравна застраховка. Освен това компанията дава на служителите си 10 % отстъпка при пазаруване в магазините ѝ, Великденски и Коледни добавки; подпомагане при нужда и преференциални условия при други търговци и банки.

Kaufland пък се грижи за здравето на служителите като им предоставя карти за фитнес и допълнително здравно осигуряване. Освен това компанията организира всеки месец „плодов ден“ и семинари за здравословен начин на живот. Има и ваучери за храна и намаления за служителите в партньорски фирми.

Здравословният начин на живот е важен и за dm България. Затова компанията има редица инициативи в подкрепа на здравословното хранене, от които могат да се възползват всички служители. Освен това, dm подкрепя и екологичният начин на живот и стимулира хората да се откажат от личните автомобили като им осигурява транспорт до работното място и карти за градски транспорт. Компанията предоставя на служителите си и безплатни чай, кафе, вода, плодове и юбилеен бонус

Резултатите от анкета показват, че големите вериги са много добри работодатели, които осигуряват отлични условия на труд, социални придобивки и огромни възможности за кариерно развитие на служителите си в международни компании. Те са полезни за икономиката на страната, тъй като допринасят за развитието на пазара на труда и за подобряване на бизнес средата.

Във връзка с резултатите от анкетата Йордан Матеев, изпълнителен директор на СМТ, заяви: „Членовете на нашето сдружение са сред най-големите работодатели в страната с над 23 000 служители като всички те се осигуряват на пълните си заплати, които са по-високи от средните за сектора. Компаниите в СМТ разполагат с огромна експертиза и познават добрите международни практики в областта на човешките ресурси и затова ние активно участваме в дебата за промени в трудовото законодателство. Нашите експерти са разработили компетентни становища, които сме представили и аргументирали. Според нас приемането на предложените мерки би имало бърз положителен ефект върху пазара на труда и би допринесло за чувствително подобряване на бизнес средата в България, което е от полза както за държавата, така и за бизнеса и за хората.“

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg